Pulverdryck?

Hjälp!
Jag dricker inte ordentligt varken hemma eller på tur vilket oftast slutar i vätskebrist med huvudvärk som resutat. Hemma finns det ju LOKA Citron!

Jag undrar vad det finns för olika pulverdrycker som ni känner till på marknaden?

Jag vet att en skolkompis föräldrar handlade pulversaft i en butik (inte svensk) i södra stockholm detta var dock för 17 år sedan. Vad kan det varit för butik? Sedan finns ju Prips Energy men vad finns det mera och hur smakar det?
 
Använder själv Vitargo! Tror den är bäst helt enkelt! Det sägs den kan lagra glykogen(kolhydrater) 70% snabbare än andra sportdrycker!
Finns i olika smaker!

/Janne
 
Senast ändrad:
Hemma finns det ju KRANVATTEN naturell
Eller KRANVATTEN bubbel om man skaffar en kolsyremanick. Finns med citron också, men då snackar vi finlir.

Ute tycker jag vattnet är så gott att man utan problem dricker dagsbehovet. Men annars finns sånt där saftpulver i affärer med "etnisk" (svinlöjligt ord egentligen) mat. C-vitaminbrustabletter eller Resorb vätskeersättningstabletter kan också användas för att sätta lite smak. Ananrs är man hänvisad till kolhydratpulvren. Själv tycker jag just Vitargo är lite svårlöst i kallt vatten, har kört på en variant som heter Slooow Carbs när jag springer långt.
 
En sån där plastcitron väger ca100g vilket är mindre än några dagars pulverdryck. Förutom att det är miljöovänligt att köpa mineralvatten så är det hälsofarligt.

1000 liter kranvatten kostar 10 kr.
0,33 liter mineralvatten kostar 10 kr.

Varför betala 3 000 gånger så mycket???
 
Håller med om att Vitargon är lite "svårblandad" så jag använder en handmixer(shaker) med galler då blandar det sig utan problem :)

/Janne
 
Hemma finns det ju KRANVATTEN naturell
Helt rigtigt!

Om man nu är så "konstig" som jag och inte får i sig tillräckligt med vatten om det nu inte är smaksatt, kan man väl få hjälp med tips.

(Jag dricker inte sötat till vardags, ingen läsk eller bonaqua med sötningsmedel)

Citat:
Ursprungligen postat av justsafe Visa inlägg
Hemma finns det ju LOKA Citron!

Var mer ett exempel på "medicin" för ddåligt vätskeintag
 
En sån där plastcitron väger ca100g vilket är mindre än några dagars pulverdryck.

Tack det där med plastcitron var en bra idé!
Förutom att det är miljöovänligt att köpa mineralvatten så är det hälsofarligt.

1000 liter kranvatten kostar 10 kr.
0,33 liter mineralvatten kostar 10 kr.

Varför betala 3 000 gånger så mycket???

Det andra är ju en väldigt intressant diskussion, är igenligen en helt annan tråd

Ny tråd
 
Försvarets saftpulver har väl diskuterats i nån gammal tråd, annars är iste i olika smaker en rätt bra lösning (dock innehåller de oftast stora mängder socker, men det är ju för det mesta ingen nackdel när man vandrar).

Finns ju en del högkoncentrerade drycker också (ex. Funlight som spädes 1:10 eller Coop som spädes 1:11).

Ett sätt för mig att få i mig mycket vätska är att äta torra kex (typ mariekex). Då gör jag alltså så att jag sköljer ner varje kex med 1-2 klunkar vatten.
 
Håller med om att Vitargon är lite "svårblandad" så jag använder en handmixer(shaker) med galler då blandar det sig utan problem :)

/Janne
Aha, smart. Jag hade bara läst på förpackningen att Vitargo ska vara enkelt att lösa upp, varefter jag på tävling fick äta kletiga Vitargo-golfbollar som jag pillade ut ur vattenflaskan... God var den dock, med smak av gröna druvor!

PS: Tittar man på http://www.gymvaruhuset.com/ så är Sloow Carbs rejält billigare än Vitargo, även om man kan tycka att de är dyra. De ger ju inte riktigt lika snabb blodsockerskjuts som t ex försvarets pulversaft som mest innehåller druvsocker=ultrasnabbt. (på samma sida finns nåt som heter Energy Booster, verkar oxå vara ett ovärderligt kolhydratpulver)
 
Senast ändrad:
För några år sedan köpte jag ett saft pulver på ÖverskottsBolaget. Kommer inte ihåg vad de kostade men kört med dem i Camelbacken och det har funkat bra. På förpackningen står att de marknadsförs av MixMaster Ab, +46 42 32 43 50. Nu var det som sagt ett par år sedan men det kan ju vara värt och försöka ringa dem, eller kolla på ÖB om de har kvar dem.

Dock är de inte direkt lätt vikt, 750 g ger 6 liter färdig saft.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.