Släppa ut minkar. Rätt eller fel?

Vad tycker du själv då Daniel?

Svarade på det tidigare i tråden. Men efter noga övervägande säger även jag att det är fel. Detta pga att det finns åtmindstånne ett parti som vill förjuda minkfarmer. Därmed finns alltså en ganska bra chans ett fixa detta på vanlig demokratisk väg i riksdagen.

Annars hade jag sagt att det var rätt trots ekologsik katastrof i närområdet. Större djurplågeri än detta har jag svårt att se. För att bedriva en dylik verksamhet måste man helt enkelt vara en djupt ond människa.
 
Svarade på det tidigare i tråden. Men efter noga övervägande säger även jag att det är fel. Detta pga att det finns åtmindstånne ett parti som vill förjuda minkfarmer. Därmed finns alltså en ganska bra chans ett fixa detta på vanlig demokratisk väg i riksdagen.

Annars hade jag sagt att det var rätt trots ekologsik katastrof i närområdet. Större djurplågeri än detta har jag svårt att se. För att bedriva en dylik verksamhet måste man helt enkelt vara en djupt ond människa.

Eftersom du uppenbarligen kan tänka dig att stödja sâdana tilltag sâ är du uppenbarligen en djupt ond människa.
Eller tycker du det är en god gärning att vi t ex fâtt lov att slâ ihjäl minkar som gett sig pâ "vâra frigâende (verkligt frigâende, inte i bur) fâglar.
Fâglarna uppskattade inte heller minkbesöket kan jag meddela.
Följden skulle kunna bli att befriade minkar tvingar fjäderfäägare att sätta sina fâglar i bur istället. Vad vann du dâ?
Âk till sydostasien och Kina istället och genomför lite "aktioner" där, det skulle nog bli en sällsam upplevelse.

För övrigt tycker jag fortfarande att minkfarmarna bör avvecklas. ett nyetableringsförbud borde finnas, om det inte redan finns och inkludera övertagande av verksamhet.
 
Svarade på det tidigare i tråden. Men efter noga övervägande säger även jag att det är fel. Detta pga att det finns åtmindstånne ett parti som vill förjuda minkfarmer. Därmed finns alltså en ganska bra chans ett fixa detta på vanlig demokratisk väg i riksdagen.

Annars hade jag sagt att det var rätt trots ekologsik katastrof i närområdet. Större djurplågeri än detta har jag svårt att se. För att bedriva en dylik verksamhet måste man helt enkelt vara en djupt ond människa.

Av dina svar att döma så förstår jag att du är som pastor Jansson komfortabel i alla läger. M a o en riktigt ondskefull en. Av andra nyfikenhetstrådar du startat kan man lätt ana ett visst mönster. Fiskar du ofta?
 
Eftersom du uppenbarligen kan tänka dig att stödja sâdana tilltag sâ är du uppenbarligen en djupt ond människa.
Eller tycker du det är en god gärning att vi t ex fâtt lov att slâ ihjäl minkar som gett sig pâ "vâra frigâende (verkligt frigâende, inte i bur) fâglar.
Fâglarna uppskattade inte heller minkbesöket kan jag meddela.
Följden skulle kunna bli att befriade minkar tvingar fjäderfäägare att sätta sina fâglar i bur istället. Vad vann du dâ?
Âk till sydostasien och Kina istället och genomför lite "aktioner" där, det skulle nog bli en sällsam upplevelse.

För övrigt tycker jag fortfarande att minkfarmarna bör avvecklas. ett nyetableringsförbud borde finnas, om det inte redan finns och inkludera övertagande av verksamhet.

Vi har alltså samma syn att minkfarmar skall förbjudas. Tycker själv inte jag är ond. Försöker varje dag var en så god medborgare som möjligt och dra mitt lilla strå till stacken för en bättre värld. Att plåga minkar för pälsframställan borde förbjudas imorn men tyvärr lär väl det inte hända eftersom Eskil Erlandsson inte har det på sin agenda. Tyvärr så har det de senaste åren gått åt andra hållet.
 
Att plåga minkar för pälsframställan borde förbjudas imorn men tyvärr lär väl det inte hända eftersom Eskil Erlandsson inte har det på sin agenda.

jag ställer samma fråga som Martin även om jag ställer mig frågande till att han är så fjäderlätt som han utger sig för att vara.. varför har minkar det sämre än kycklingar eller grisar? med gällande regler från jordbruksverket hade jag hellre varit mink än kyckling!

personligen förstår jag inte ens att det finns en marknad för päls men jag fattar inte heller varför fotboll är en av världens största sporter..

http://www.jordbruksverket.se/5.32b12c7f12940112a7c80009843.html
http://www.jordbruksverket.se/amnes...pppalsdjur.4.207049b811dd8a513dc80001408.html
 
För att bedriva en dylik verksamhet måste man helt enkelt vara en djupt ond människa.

Kul med epitet. det livar alltid upp en debatt att säga att folk är djupt onda. Att det sen är laglig verksamhet spelar väl ingen roll, de är ju ondå. Suck.

Släppa ut minklar ser jag som helt fel. det hjälper inte minkarna och det hjälper garanterat imnte faunan i området. Vill man bekämpa minkfarmarna så är det väl de gamla vanliga demokratiska metoderna man får ta till (och nu när vi har dem så behöver man inte ta till de odemokratiska). Om det sen står poå en enskild ministers agenda eller inte är ju en ren följd av hur mycket debatt man lyckas skapa i ämnet.
 
Fiska kan göras på många arenor om man tittar lite bakåt.

Den åsyftade pastor Jansson är klockarens prälle i Alfredssons monolog, en modern präst som inte har några bestämda åsikter alls, utom att han brukar kollekten till biskopsvalet....
 
Sammanfattningsvis visar denna tråd att ingen tycker minkfarmande är ok. Men jag tror inte alla av er är miljöpartister. Det känns som övriga partier borde göra en översyn av deras hållning i frågan.
 
Sammanfattningsvis visar denna tråd att ingen tycker minkfarmande är ok. Men jag tror inte alla av er är miljöpartister. Det känns som övriga partier borde göra en översyn av deras hållning i frågan.

Men alla här är utsidanmedlemmar. Tror tyvärr det är en subgrupp och särintresse.

Men visst, en översyn vore välkommet. Hur får vi partierna att göra det?
 
Men alla här är utsidanmedlemmar. Tror tyvärr det är en subgrupp och särintresse.

Men visst, en översyn vore välkommet. Hur får vi partierna att göra det?

Undergräver minkfarmarna ekonomiskt och juridiskt men viktigaste är att skapa mediastorm. Det finns inget parti utom MP som spontant skulle riskera jobbtillfällen för att några djur far illa, däremot kan det finnas enskilda politiker som vill plocka enkla poäng på att spela hjältar i media. :)
 
Undergräver minkfarmarna ekonomiskt och juridiskt men viktigaste är att skapa mediastorm. Det finns inget parti utom MP som spontant skulle riskera jobbtillfällen för att några djur far illa, däremot kan det finnas enskilda politiker som vill plocka enkla poäng på att spela hjältar i media. :)

Japp, det var standardsvaret. Men frågan ver menat mer konkret. Någon som har bra ideer som vi kan genomföra (och vill nu påpeka att jag håller mig då strikt inom lagen).

Jag personligen har ju svårt att undergräva minkfarmarna ekonomiskt då våra beröringspunkter redan är noll. Skapa mediestorm, ja men hur?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Rätt agerande av bilisten att avliva ett trafikskadat Lodjur. Vilda djur 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.