RIktigt varma barnskor?

Kuoma rekommenderas varmt =)

Hej! Tror att det viktiga i barnen får behålla fötterna varma är att skorna är lagom stora, har bra grov sula, är vind-vattentäta, har bra foder.
Mitt bästa tips är KUOMA, dessa har mina barn och när det är som kallast har vi en yllestrumpa i. Garanterat varmt =)

Mvh. nova09 i norrbotten
 
Två barn, 2 och 3 år, vi kör hemtovade ylleluddor med tjocka yllesockar i, detta gäller när det är -5 eller kallare och funkar helt otroligt bra, vi hade problem innan då båda barnen ofta blev kalla om fötterna och sedan griniga, vilket ofta slutade med att man fick åka hemåt/gå in onödigt snabbt.
Dessutom är luddorna så lätta och smidiga att barnen blir mer rörliga än om de skulle ha vanliga "tunga" skor på sig och håller då värmen generellt sett mycket bra.
Är det varmare än -5 grader så kör vi Viking fodrade stövlar , Vikings modeller verkar generellt lite bredare än många andra märken, vilket vi tycker underlättar användadet av tjocka sockar.

/Urban
 
Kuoma!! har köpt åt mig själv också men de är inget för slasket då de blir utslitna på en vinter, håller däremot hyfsat mot vätan om de impregners ofta.
Vikings "värsta" allvädersstövel med ullfoder fungerar från plusgrader ner till -15
 
Många rekomenderar Kuoma här, kan hålla med om att det är en bra vintersko, dock inte som snöskotersko, min 7 åriga son har kuoma till vardags men är det skoterturer på gång så är det riktiga skoterstövlar, köpte Power http://www.p-original.se/ han har aldrig klagat om frysna fötter,
temperaturer ned mot -10 så har han inte ens behövt ngn yllesocka innuti, dem är dessutom vattentäta, Finns dock ett litet minus om dem, det är om det är varmt ute (+grader) å grabben är mycket aktiv
så släpper dem inte ut fukten så bra.
Men som en skotersko funkar dem riktigt bra tycker både min son och jag för hans del.
 
Kamik suger

Vet inte om vi lyckades få tag i måndagsexemplar men jag är rejält missnöjd med de 2 par Kamik vi köpte till våra två äldsta barn (3 och 5). Dels så slets tyget i överdelen sönder väldigt fort och dels läckte sömmarna mellan gummidelen och ovandelen som ett såll. Löjligt att marknadsföra dem som "waterproof" när de i det finstilta påpekar att ovan delen inte är vattentätt. Mina sandaler är ocksåvattentät så länge vattner inte når ovan sulkanten :) Slitaget på tyget verkar dessutom bero på dålig konstruktion av snörninge. De har sytt fasst några läderbitar som i sig verkar nöta på tyget när skon veckar sig.
 
Kuoma har vi på våran 2,5 åring, funkar alldelens utmärkt. Hon är varm och torr varje gång hon har lekt i snön.
Vi betalade 700 kr för strl. 26. Eftersom hon har en lillasyster så kommer skorna att gå i arv och då tittade vi inte så mycket på priset.

Rekomenderas!
 
varmaste vinterskorna barn

Kamik är överlägset varmast!
Finns i svart och rosa. Förra året var det svart som gällde men i vinter får 4 åringen rosa så är det inget bråk om vinterskor mer.

/ Östersund -30 förra vintern
 
Trots så många påhejjare på Kouma och att alla har det här i Kiruna så Nja... Inte är våra barn varma i dom, (men heller inte superkalla) Kamik har nu 2 åringen, varm? Nej inte mycket. Men Luddan!! Yes! Här snackar vi varma fötter! Inget för slasket, men funkade hela förra vinten tills det var dags för gummistövlarna. (bra att vi har torra vintrar! :)
Nu blir det Luddor i år igen, och Kamik som reserv. Ska köpa luddor jag med! Snygga! Ullstrumpor självklart! Och helst en tovad ullsula (till barnen har jag köpt devolds sula, tjock och fluffig finns i snygg blå och röd till de minsta!)
 
Vi kör Kamik för andra året med vår son. Är ute mycket och i kalla temperaturer. Tycker att de varit underbara. Innan så var han alltid kall om fötterna, trots att vi köpt "det varmaste som fanns" på lokala skoaffären (minns inte vilket märke, skorna var svindyra och såg jättevarma ut, skulle vara suveräna enligt försäljaren men var uppenbart inte det.).
Har inte haft något av de nämnda problemen med något av våra par trots daglig användning. Kommer garanterat att köpa kamik nästa år igen.

/f
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.