Befria Skansenvargarna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
neeej.. Bert, bert kom tebax.. jag hant ju inte ens skriva ett litet inlägg.. jag har saknat dig så, har en massa tips om tält med ståhöjd..
 
Malindo; sa:
Jag har varit pâ Skansen säkert över 100 gânger /.../ Samtliga gânger har jag - och mina stackars barn - fâtt tji.. precis som varit fallet med lodjur, djärv och allt vad det är som det pâstâs ska finnas där bakom buskarna.

Besök Skansen kl 14 nästa gång du är i krokarna, så kommer du inse ditt fruktansvärda misstag.

Men är det moraliskt försvarbart att "vi storstadsmänniskor" stänger in samma djur som "vi storstadsmänniskor" är så måna om att skydda i naturen?
Visst. Särskilt om djuren är utrotade eller utrotningshotade är det väl en ganska billigt moralpris att spara några i relativ välmåga i våra djurparker? Det finns djurarter som inte skulle finnas om de inte hade bevarats i djurparker.

Så om man nu ska röra upp bottenslammet i den så förbannat uttjatade "landet-mot-stan"-grytan* så skulle man man väl påstå att stadsbornas djurparker är ett sätt att skydda djuren mot de mordiska glesbygdsmänniskorna ;)

*Jag har sagt det förr och säger det igen: svenska storstadsbor kommer från landet. Same shit.

PS. Hoppas verkligen ingen försöker misskreditera mig genom att som Håkan tillämpa den ondsinta taktiken att faktiskt citera mig ;)
 
-PaTRiC-; sa:
neeej.. Bert, bert kom tebax.. jag hant ju inte ens skriva ett litet inlägg.. jag har saknat dig så, har en massa tips om tält med ståhöjd..

Jaså du Dr Broman, du lever än, vilket sorts piller rekomenderar du idag då.

Fatman
 
Malindo; sa:
Skall tilläggas att det kom som en överaskning för mig att Hâkan Karlson är hemlig agent. Men nu när man tánker närmare pâ det hela sâ är det egentligen underligt att ingen kommit pâ det tidigare.
Jag kan ju tyvärr varken bekräfta eller förneka, men visst är det så!
 
Hellre leva ett långt liv i fångenskap än att leva bara en dag i frihet, eller hur var det nu? Men så tänker inte djur, eller? :)
 
Malindo; sa:
Det var jäkligt listigt att kalla dig Hâkan K istället för Hâkan Karlsson. Chapeu!
Vi på Säk är listiga. Min omgivning kallar mig t ex Håkan, Herr Karlsson eller t o m Hakan (men då handlar det om kvalificerat hemliga uppdrag...)

/Håkan
 
Den välkända domino-effekten har trätt i kraft, och efter att det första avslöjandet gjordes öppnar sig nu hela scenariot som en mogen kronärtskocka:

- vem visste att Karlsson pâ Taket heter Hâkan i förnamn?

- vem visste att SÄPO utvecklat inbyggda propellrar till sina hemliga agenter

- mm
[raderad bild]

Vad ska komma härnást?
 
laten; sa:
-PaTRiC-; sa:
neeej.. Bert, bert kom tebax.. jag hant ju inte ens skriva ett litet inlägg.. jag har saknat dig så, har en massa tips om tält med ståhöjd..

Jaså du Dr Broman, du lever än, vilket sorts piller rekomenderar du idag då.

Fatman

nu behövs det inte piller längre, du e ju tebax.. men vill man bli mosig i skallen så funkar väl några Cipramil eller så..
 
-PaTRiC-; sa:
laten; sa:
-PaTRiC-; sa:
neeej.. Bert, bert kom tebax.. jag hant ju inte ens skriva ett litet inlägg.. jag har saknat dig så, har en massa tips om tält med ståhöjd..

Jaså du Dr Broman, du lever än, vilket sorts piller rekomenderar du idag då.

Fatman

nu behövs det inte piller längre, du e ju tebax.. men vill man bli mosig i skallen så funkar väl några Cipramil eller så..

Jaså du Dr Broman, det måste vara dessa piller Flygande Karlsson och hans markassistent i Spanien knaprar på.
Förresten Dr Broman kollade din profil du har utelämnat ditt efternamn, har även du blivit våldtagen och känner dig hotad av gärningskvinnorna?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.