Besök i björnide med björnungar i

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
Det är faktiskt olagligt att uppsöka björniden vid den här tiden på året.

Intressant. Var kan man hitta den upplysningen? Vore intressant att höra vad Polisen säger om man påpekar det för dem men vill nog ha lite "kött på benen" först
 

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
avslutad210712; sa:
öringen; sa:
Det är faktiskt olagligt att uppsöka björniden vid den här tiden på året.

Intressant. Var kan man hitta den upplysningen? Vore intressant att höra vad Polisen säger om man påpekar det för dem men vill nog ha lite "kött på benen" först

Vi fick ett pressmeddelande från Länsstyrelsen i Norrbotten med den ordalydelsen.

http://www.bd.lst.se/default.aspx?propID=10004300

Tror jag skall ta kontakt med polisen imorgon och höra vad de säger för det finns inget som heter "vi visste inte att man inte fick"
 
Synd att mamman inte var hemma. Då hade fotografen skitigt på sig om han hade klarat sig.

Det måste ju ha varit uppenbart att idét var använt.

Jag tycker definitivt att en polisanmälan är på sin plats.
 
problemet är at det är om man medvetet beslöker ett bebott ide som det är olagligt. Av artikeln framgår att de trodde det var obebott.

Så det blir nog ingen fällande dom.
 

avslutad210712

Gäst
chralm; sa:
problemet är at det är om man medvetet beslöker ett bebott ide som det är olagligt. Av artikeln framgår att de trodde det var obebott.

Så det blir nog ingen fällande dom.

Tja om man ser ögonen på björnungarna och fotar dem några gånger så kan man knappast ha trott att det var obebott. Tror inte att en björnunge tycker att det är helt naturligt att få en blixt slängd i ögonen.

------------------------------------------------------
Peter Lundström från Solna. Han ville titta in och se hur det såg ut i idet.
- Han är yngre och har bättre mörkerseende än jag. Herregud det är ju en unge i idet! ropade han.
- Du skojar, sa vi som stod utanför.

fyra ögon
Då kröp Peter Lundström lite längre in. Sedan kom han snabbt ut igen.
- Herregud, nu ser jag fyra ögon!
Då tog Hans Rönnbäck digitalkameran, fällde upp blixten och stack in kameran i öppningen till idet.
- Jag såg inget, men jag tog några kort på måfå.
------------------------------------------------------
[Ändrat av avslutad210712 2005-04-26 kl 09:13]
 
Rent idiotiskt det han har gjort. Hur hade det varit om han hade blivit dödad av honan? Då hade hetsjakten varit igång igen och det hade varit björnens fel.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslmedl Sällsynt besök Vilda djur 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.