Kitesurfing

Hej

Jag har varit i Californien och är nu i Melbourne och kitesurfing är överallt jättestort. Jag undrar om det är möjligt att göra det i Sverige i närheten av Stockholmstrakten och om det finns någon klubb som man kan kontakta.

Henrietta
 
Vinterkiting

Hej Henrietta
Lät inte helt fel att han varit på de breddgraderna. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med kontakter i Stockholm då jag själv bor upp i Piteå (Jävre).
Däremot ville jag bara tipsa dig om (om du inte visste det sedan förut) att det funkar alldeles ypperligt att köra kite även vintertid. Där nere i stockholm där ni ofta har bra skridskoisar spänner du helt enkelt på dig skridskorna åk åker kite. Det är svinkul kan jag försäkra dig om. När sedan snön kommer (om den kommer till dig vill säga) kan du som vi nu här uppe gör köra kite med snowboard ella slalomskidro/telisar. Du skrev inte om du testat kiting när du var på resan=om du kan kitesurfa. Annars är vintern en perfekt tid att lära sig då is och snö är ett något mer stabilt underlag än vatten. En bra adress rörande kiting är en http://www.dacon.biz som är en Lulebaserad nätshop som är toppen./Lycka till
 
Roslagens Brädseglare

Vindsurfingklubben Roslagens Brädseglare (sök ex Google) har några som är intresserade. Huruvida de avser att ta ut sina kites vid klubbstugan just i år vet underteckn inte. Klubben har alla faciliteter med egna riggytor och många seriöst intresserade seglare vid Kappelskär, efter Viking terminalen längst ut på Rådmansö, Norrtälje. Ultimat läge med ytterskärgård precis framför fötterna men tyvärr även stora farleden (Finland bl a ) bredvid. Stor klubbåt finns. Medemskap försumbart billigt!
Mvh ebh
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
2839 Kitesurfing - kurser i Stockholmsområdet? Övriga aktiviteter 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.