Vargsafari - vargspårning

Hade man inte konsekvent skjutit alla som vandrat in från Finland innan de nådde våra svenska vargar så hade deta inte behövts.

Enligt ett nyligen uttalande från en forskare så vill han ha stopp för all invandring den vägen.
Norra norrland skall vara tomt på varg. En säkerhetzon

Kan du föreställa dig att tjuvskjyttar i norrland kan ha räddat dina bär och svampar i södra sverige?

I andra änden så försöker dom blockera öresundsbron av samma anledning
 
Enligt ett nyligen uttalande från en forskare så vill han ha stopp för all invandring den vägen.
Norra norrland skall vara tomt på varg. En säkerhetzon

Kan du föreställa dig att tjuvskjyttar i norrland kan ha räddat dina bär och svampar i södra sverige?

I andra änden så försöker dom blockera öresundsbron av samma anledning

En forskare, har du nån länk?

Och att man hade stt stort problem med invandrande varg över Öresundsbron var nytt för mig.
 
Vilka ?, ta dom individer som de är inget fel på som ni gjorde sist, så har ni gjort en insats ännu en gång i viltvårdsandan !, hej o hå ! Är det genfel på vargarna här i svedala?, genfel kanske ska letas efter på annat håll...

Kanske i regeringen som beslutade om jakten, eller hos Carlgen som framförde argumentet om genfel?
 
Håller med. men en del måste ju bara argumentera för vargjakt i alla trådar.

Ni har rätt, det var ju spårning det handlade om, var var tråden sist, innan jag föll i "trålarna", och sabbade tråden?

(den där Aktiv -jägare ska jag se upp med beträffande vargfrågan, han är alltför lättroad...)

Min lilla erfarenhet är att kolla in kartan, den säger en hel del om var de kan uppehålla sig o var de är tvungna ( de kan ju inte flyga) att vandra förbi s.k. flaskhalsar, för att röra sig i markerna.

Och, vilka marker som hyser byten som de tar.


Jag har bara noterat genomvandrare med spårens hjälp, och bara tre gånger på väldigt långt håll sett varg, alltid ensamma, inte som på film ett hel flock, det vore nåt att se...
 

Som han ANTAR så är det i östra finland ja, och det används både gömslen i nomansland och utanför. Samma gamla motsättningar finns där som här. Och visst genererar det arbeten och pengar lokalt. Någon ska leverera maten som turisten äter (man säljer det hela som helpension). Någon ska tvätta sängkläder. någon ska köra ut turisterna till gömslena. Så det genererar pengar.

Med rätt samarbete kan man nog lura turisterna att köpa lokalt hantverk också:)

Christian
 
När det gäller öresundsbron så är det förståss smådjur det handlar om.
Jag tror jag läste om kameraövervakning för djur.

Länk till invandringen:
http://www.jagareforbundet.se/svens...avliva-invandrade-vargar-omedelbart--1.15187/


Så en veterinär = forskare?

Den svenska forskningen på zoonoser bedrivs huvudsakligen vid SVA

http://www.nwt.se/article677612.ece

Finska skogsbär kan ätas utan rädsla för echinokocksmitta
http://www.evira.fi/portal//se/evira/aktuellt/arkiv/?bid=1071
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A150 Vargspårning i Värmland i mellandagarna? Vilda djur 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.