Mobiltäckning sylarna?

Bra täckning med telia i området, men visst finns det platser här och där som ligger i "täckningsskugga". Intressant upplevelse var hur exakt operatörsbytet mellan telia och telenor sker vid riksgränsen på väg upp från kammen mellan lillsylen mot storsylen. Diffade högst ett par meter mot riksgränsen när bytet skedde både på upp o nedväg.
 
Förutom vad som redan skrivits så instämmer jag i att det finns bra täckning (med telia) kring sylstationen på svenska sidan. Det finns några luckor mellan exempelvis Enafors och Ulvåtjärn (om man går via Silverfallet). På baksidan Sylarna är det mer eller mindre bra täckning från norska sidan.
 
Gustav Cronhamn

Jag gick Vålådalen - Stensdalen - Gåsen - Helags - Sylarna - Blåhammarn - Storulvån i somras och på alla dessa stugor fanns det täckning utom Gåsen. Ibland var det problem nere i dalarna men kontrollera med Telia, så får du säkert reda på var masterna sitter, så inget berg hindrar vågorna. Annars är lederna väldigt bevandrade och fjällstationerna har fast telefonnät.

/Gustav Cronhamn
www.cronhamn.net
 
Gick Storulvån-Helags-Sylarna-Ulvåtjärn- Storulvån i somras. Har tele2, täckning endast vid Helags. Blir ett Telia kontant kort på nästa tur.
 
Jag är mycket i inlandet på fritiden, särskilt Jämtland och Västerbotten och mer bebodda trakter kring Luleå där jag har familjen. Jag har kört med mina Telenor-jobbtelefon, sambons Tele 2 och Telia kontant samtidigt. Telia är det enda som är något att lita på även fast man är i bilen på Inlandsvägen. Synd nog kör nya jobbet Tele2 så jag får fortsätta med två telefoner även i vår.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.