Jakt Naturupplevelser i sikte

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-08-29, 18:48
Outdoor.Huskies Outdoor.Huskies är inte uppkopplad

Övningsskjuta

Jag har i planen att ta jägarexamen, en kurs som sträcker sig på 11 tillfällen. Nu undrar jag hur man hittar någon man kan övningsskjuta med för att få träna och behöver jag ha statligt jaktkort eller så för att övningsskjuta eller är det bara för personen att stå med?

Tilläggas ska väll att jag aldrig hållit i ett gevär tidigare.

Informera gärna en gröngöling.
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 21:03
greendanger greendanger är inte uppkopplad

Det brukar ordnas i kursen för jägarexamen, då kommer du kommer att få tillfällen på skjutbana med lånevapen under uppsikt för att lära dig grunderna.

Efter som du vet vid hur många tillfällen man träffas under kursen, då borde du veta vem som håller i den aktuella kursen och kan bolla frågorna direkt mot kursanordnaren.
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 21:10
Ayrin Ayrin är inte uppkopplad

Inget jaktkort krävs för skytte på bana, så det är lugnt. I övrigt håller jag med greendanger, det här är frågor kursledaren borde kunna hjälpa dig med.
Dock skulle man väl annars kunna tänka sig att någon skytteklubb borde vara den rätta platsen att vända sig till om man vill få möjlighet att testa lite.
Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 21:29
seobserver seobserver är inte uppkopplad

glad

Närmaste jaktskytteklubb och din kursledare torde kunna svara på samtliga frågor och lösa det praktiska. Simma lungt.
Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:12
Outdoor.Huskies Outdoor.Huskies är inte uppkopplad

Har ännu inte hittat något nr till kursledaren utan vet enbart dess namn, har än inte anmält till kursen heller.

Jaktklubb tänkte jag inte på.
Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 21:32
Mineral Mineral är inte uppkopplad

Om du väljer att anmäla dig till kursen så är jag helt övertygad om att du kommer att få all nödvändig info vad gäller dig och din skytteträning.
Ha det så trevligt och lycka till.
Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 18:52
supergeten supergeten är inte uppkopplad

Skytteträning - det här med att torrklicka, visst går det bra att göra det utan klickpatron i min studsare?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:29.

Logga in