Byxor

Hur är det när man rör sig och blir svettig i ett par sådana här stretchiga byxor (materialet känns ju faktiskt lite plastigt?).


Nån som har några tankar?

Jag har ett par Mithril (som enligt kommentarer här ovan ska påminna om de Mammut som någon rekommenderade). Och jag hade samma fundering som du innan jag prövat dem. Den spontana känslan jag fick var att det närmast påminde om ett par gammaldags (70-tal) träningsoverallsbyxor om än något tjockare.

Men prestandan är av helt annat slag. Står emot väta bra. Och andas när det är svettigt. Jag har haft mina mestadels till fjälls. Och de klarar lättare regn utan problem. När man känner att de börjar bli obekvämt blöta drar man bara på sig regnbrallorna och mithrilbyxorna torkar av sig självt under regnstället.

Men det är klart. Går man i brant backe med packning i 25 plusgrader så blir det varmt ... Då kanske man å andra sidan klarar sig med ett par shorts.

Nu vet jag inte hur Tierrabyxorna är. Men om de är i liknande material (schoeller är det i mithril) så tror att det funkar fint.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kalalokki Bra byxor att vandra i.... Fjällvandring 21
grodanbolle Vandring med vattentäta byxor? Fjällvandring 134
conjak Byxor? Fjällvandring 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.