Hjälpsamhet

En nybliven medlem på Utsidan ställer en fråga om tältuppsättning. Snabbt får hon svar av -Patric- (7001 inlägg), seobserver (4591), nermander (4888) och gundj (2032).

Det är en av flera positiva sidor på Utsidan

Man kanske skulle skaffa sig ett alias för att våga ställa de där frågorna som alla tror att man själv har svar på?

HåkanF (futtiga 1368)
 
När jag skriver detta kommer jag upp i ännu fjuttigare 800 inlägg (eller 802 enligt min sida. Vad stämmer?)

Vi ska vara snälla mot nybörjare! Inte bara skriva "använd sökfunktionen" för det är kanske inte så lätt alla gånger. (Jag har nog också gjort mig skyldig till det några gånger, tyvärr...)

/Per
 
Jag brukar inte ryta åt folk att använda sökfunktionen, men om frågan tydligt visar att personen inte försökt leta själva först så hoppar jag bara vidare.
 
En nybliven medlem på Utsidan ställer en fråga om tältuppsättning. Snabbt får hon svar av -Patric- (7001 inlägg), seobserver (4591), nermander (4888) och gundj (2032).

Det är en av flera positiva sidor på Utsidan

Man kanske skulle skaffa sig ett alias för att våga ställa de där frågorna som alla tror att man själv har svar på?

HåkanF (futtiga 1368)

Håller verkligen med! Utsidan är fantastisk... men, jag tycker också att ibland är det j**gt dryga svar.... inte för att vara negativ och trådkapa, men kolla inlägg 2 och 5... http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?threadid=61921#post494656 men som tur är så är detta ett undantag.

Tänker eventuellt snart lägga in en fråga om mat... och då skulle jag vilja ha en funktion som happys "dölj användarens inlägg" .

Thomas
 
Men om jag fick önska en sak av medlemmen "ett-inlägg-och-inget-mer" är att det få en kommentar på tipsen jag skriver. Även "nej, det var inte vad jag ville veta" duger.
 
jag vill passa på att säga: Nermander, det tillhör god ton att inte rita finare bilder än andra på utsidan ;-)
 
jag vill passa på att säga: Nermander, det tillhör god ton att inte rita finare bilder än andra på utsidan ;-)

Nermanders bild godkändes dessutom av firmans filter mot dâliga bilder, inte alla bilder i den trâden slank igenom :)

Beträffande dryga svar sâ häver jag nog ur mig ett o annat om TS vill att andra ska göra jobbet och klagar pâ svaren som kommer eller upenbarligen inte ögnat igenom forumet före inlägget.

Att berätta hur det gick efter att ha fâtt hjälp är trevligt, men ytterst sällsynt.
Pâ nâgra fordonsrelaterade forum jag besöker är det ett oskick, folk lägger ner massor av energi pâ att hitta felkällor och lösningar och man fâr aldrig veta vad som ev avhjälpte felet.
 
En nybliven medlem på Utsidan ställer en fråga om tältuppsättning. Snabbt får hon svar av -Patric- (7001 inlägg), seobserver (4591), nermander (4888) och gundj (2032).

Det är en av flera positiva sidor på Utsidan

Man kanske skulle skaffa sig ett alias för att våga ställa de där frågorna som alla tror att man själv har svar på?

HåkanF (futtiga 1368)

Så man räknas bara om man har skrivit tillräckligt många inlägg?
 
Så man räknas bara om man har skrivit tillräckligt många inlägg?
Nej-nej. Det har inget med det att göra. Det här är en "kill-grej", du vet... ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) (bara för säkerhets skull...)


Allvar: Jag tyckte bara att det var kul att så många av Utsidans "tungviktare" brydde sig om att svara...

Fast - så här i eftertankens kranka blekhet kan man ju undra: Har de så många inlägg för att de gillar att tugga med varandra som här ovan...? :) (en till)

HåkanF
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.