Snygg förändring

Tittade lite yrvaket på en ny framsida, men den var snygg. Och menyerna verkar gå snabbare att ladda också. Bra gjort.

Dock. Kan vi inte få 'Läsa nya' som ett menyval direkt på framsidan (som på fotosidan). Då skulle man slippa gå via Diskussionsforumssidan.

mvh Christian
(ja vi användare är aldrig nöjda:) )
 

clindh

Forumvärd
Den lilla ikonen som är tänkt att se ut som "lista" i rubriken till "Forum" tar en till "Senast inlagda", som jag själv tycker är bättre än "Läsa nya" - eller vad tycker ni?

Ikonen tar en alltid till fler av det rubriken gäller.
 
Äntligen börjar menyerna funka för oss Opera användare. Bara för att man inte ville köra en slö och seg browser så var man disskvalificerad från menyerna. Men inte längre :)

Snygg layout också. Men jag sällar mig till första inlägget om samma funktion som på fotosidan.

// EmSt
 
Geez..snacka om att känna sig yrvaken.
Tittade lite tafatt över sidan och undrade om jag kommit vilse.
Snyggt!
Tvärtemot de andra så tycker jag att "listknappen" funkar förträffligt, det kan ju iofs bero på vilket sätt man använder sidorna.

+++++, som Lasse Sandlin skulle sagt.

/BAX
 
Jag trodde först att min något febriga hjärna spelade mig ett spratt!

Kan inte säga att jag direkt tycker layouten är bättre, det måste nog mogna ett tag. En knapp på första sidan som tar en till de nya inläggen mycket bra, men jag hade hellre sett att knappen var länkad till "Läs nya".

/Håkan
 
Smal text

Forumsidorna (denna t.ex.) ser lite kostiga ut. Textkolumnen fyller inte ut riktigt, om någon förstår vad jag menar. Annars verkar det ju snyggt, det jag sett.
 

clindh

Forumvärd
Re: Smal text

Vandrare; sa:
Forumsidorna (denna t.ex.) ser lite kostiga ut. Textkolumnen fyller inte ut riktigt, om någon förstår vad jag menar. Annars verkar det ju snyggt, det jag sett.

Det är medvetet; för breda kolumner brukar upplevas som svårlästa - man brukar prata om en regel på max 10-12 ord per rad för bästa läsbarhet.
 
Visst känns det ovant och man undrar vad tusan som hänt först: terrorister som sprängt layouten i bitar, nätmaskar som börjat gnaga i databasstrukturen etc, men så faller poletten ned om den tidigare utannonserade förändringen av utseendet på förstasidan.

Några reflektioner:
Jag gillade den gamla, stora loggan i toppen och den likaledes stora svartvita (skiftande) naturbilden under. Visst tog det en massa plats, men det var snyggare med poitionerna över - under än sida vid sida tycker jag. En struntsak som handlar om tycke och smak egentligen, men nog var det mycket snyggare som det såg ut tidigare. Om det ska vara sida vid sida borde ni nog tighta ihop de nu vita marginalerna över och under loggan & den sv.vita bilden i alla fall. Men jag förstår om det blir svårt att se menylisten (grå) liksom reklambannern från Outside då. Hitt pau nåt! ;)

Sen har ju forumets utrymme på "framsidan" layoutmässigt nedprioriterats till förmån för "Aktuellt" också. Här är jag inte helt säker på att det är rätt. Om jag inte misstar mig så är forumet Utsidans "huvudattraktion" (???) varför dess position på förstasidan också borde återspegla det. Men jag kan ju ha fel. Dessutom känns det väldigt braskigt med de stora mångfärgade bilderna etc i den uppmärksamhetsmässigt framträdande vänsterspalten.

Att Prylmarknaden har prioriterats upp att synas på förstasidan tycker jag däremot är bra. Att ett medlemsfoto på en hund (!) nu ligger mitt på sidan känns dock galet. Ut med den i nåt av hörnen. ;)

Generellt tycker jag att det har blivit för spretande med fler och mer framträdande färger (i rubrikerna för varje avdelning etc). Jag tycker att färgerna stjäl för mycket av intresset / uppmärksamheten.

Men vad tusan, man vänjer sig. Int är det hela världen.

Dock: DET VAR BÄTTRE FÖRR! ;)

/ G
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.