Tack för mig Utsidan.se!

Freddan75; sa:
Darfor att det var sa uppenbart riktat mot mig.

Det här e en ganska meningslös diskusion. För det första så var det riktat mot alla de som skrev hyllningsinlägg om hur bra det är med den här typen av medlemsskap utan att sedan själv betalt det hyllade medlemskapet(hyckleri i mina ögon), bland dom så fanns mycket riktigt ditt inlägg så det riktades mot dig..

Sedan så känner jag att det inte fyller någon funktion att argumentera mer med dig i detta ämne då din ställningstagande åker slalom så att jag får nackspärr. Detta blir således mitt sista inlägg i den här tråden.

Ofta faller liten tuva själv däri!
 
FJS90/91; sa:
Det här e en ganska meningslös diskusion. För det första så var det riktat mot alla de som skrev hyllningsinlägg om hur bra det är med den här typen av medlemsskap utan att sedan själv betalt det hyllade medlemskapet(hyckleri i mina ögon),

Som jag fattar det så hyllas inte möjligheten till medlemskap i någon större omfattning, det som uttycks är en förståelse för att Utsidan behöver kassainflöde. Skepsisen mot att betala för internetportaler är nog rätt utbredd. Hyllningarna gäller nog hela Utsidan!

//A
 
Hej alla glada!

Jag tycker om utsidan. Jag hälsar på varje dag och läser lite här och lite där.

Jag har inga pengar. Därför är inte jag med i utsidan klubb, och om jag hade det hade jag förmodligen inte gått med pga. att jag inte tycker att det ger mig så mycket mer. Men jag tycker om utsidan i alla fall.

Hoppas allt löser sig och att dom som inte är glada förhoppningsvis blir glada förr eller senare. Annars tycker jag att ni som gjort utsidan har gjort ett bra jobb med att samla sveriges friluftsliv på en och samma plats!

mvh/samme
 
Da blir detta mitt sista inlagg: Det verkar uppenbarligen som om "klubbsidorna" mer ar ett stodmedlemskap an en produkt i sig. Detta forstod inte jag. Heder at de medlemmar som ar klubbmedlemmar. Ar det pa det viset att det i sjalva verket ar ett stodmedlemskap, da forstar jag Dan annu mindre. Vad tusan kraver han? Men visst bye, bye, Dan!
 
Okej da ett inlagg till.

[/QUOTE]

Jag hyllar utsidan som ger en valet att både betala och att vara anonym! [/QUOTE]

Ovanstaende sammanfattar ungefar min asikt. Gor inte det dig till hycklare lika mycket som jag?

Kan man man inte vara anonym och betala anda? Ok inte anonym for utsidancrew, men for andra.
 
Re: Så länge man har ett val..

MiaS; sa:
Självklart kan man inte driva en sajt som denna på enbart annonspengar. Att ge läsaren ett val och en möjlighet att utnyttja delar av tjänsterna utan kostnad ser jag som en förmån.

Stora kramar till Er som driver utsidan, jag vet hur Ni sliter och uppskattar verkligen det Ni gör.

Instämmer.
Många, många siter som började gratis har fått problem. Servrar och anslutningar blir inte billigare, bara för att anonspriserna rasar.

Utsidan har hanterat detta på ett juste sätt. Det är mycket roligare att betala stödmedlemsskap till en site man uppskattar, än att tvingas prenumerera. Att man får lite fördelar av detta är helt OK.

Stå på er!
 

clindh

Forumvärd
Jo, så har varit vår inställning och förhoppning också. Vi kallade det först Stödmedlemskap för att testa hur många gillade Utsidan så mycket att man kunde stödja med en slant.

Det slog inte så värst bra ut, med runt 250 betalande av 28000 registrerade medlemmar. Det vart många kommentarer i stilen "men, man får ju inget extra!".

Därför försöker vi nu fylla betalmedlemskapet med mer värde; tävlingar (med mycket hög sannoliket till vinst då det fn är så få deltagare!), filmerna, event och sådant. Mer kommer.

Vi döpte om det till Klubb då det är enklare att kommunicera. Och ja, det kan ses som en "produkt" vi säljer. Inkomsterna går till att finansiera verksamheten. Ett stöd alltså...
 
Efter att ha besökt Dans hemsida förstâr jag att han inte vill eller kan betala Utsidan: bara genom att starta Dodgen och lätt smeka gaspedalen konsumeras förmodligen mer än halva mânadslönen! Resten ryker efter en börn-out-varv i smâlandskogarna ;-)

Mvh /Mats
[Ändrat av malindo 2002-11-22 kl 09:10]
 
Ar jag anonym? Jag star med mitt fulla namn? Men precis som jag havdar ratten att ta betalt for arbete, havdar jag ratten att fa fraga vad jag vill.

Men jag tror att det finns folk som inte ar lika rakryggade som du. Som kanske inte har samma sjalvfortroende som du. Jag tycker att det ar bra med anonymitet da.
 
Freddan75; sa:
Ar jag anonym? Jag star med mitt fulla namn? Men precis som jag havdar ratten att ta betalt for arbete, havdar jag ratten att fa fraga vad jag vill.

Men jag tror att det finns folk som inte ar lika rakryggade som du. Som kanske inte har samma sjalvfortroende som du. Jag tycker att det ar bra med anonymitet da.

Jag sade inte att du var anonym.

Och att vara anonym och att få fråga vad man vill är inte i motsats till varandra.

Anonymiteten är klart överdriven anser jag. Varför skall man vara anonym bara för att det är på internet? Om man frågar saker någon annanstans så brukar jman presentera sig. Varför inte på internet?
 
Jag tror att manga ger sig in i debatter som de inte annars skulle vaga ge sig in i tack vare anonymiteten. Det har val bade for och nackdelar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.