Stödmedlemsskap

clindh

Forumvärd
Såhär ser jag det: Utsidan är en plattform vi byggt upp och underhåller, där medlemmar kan dela med sig till andra. Vi försöker också skaffa fram eget material. (En gång i tiden köpte vi in artiklar från frilansare men det finns det inga som helst ekonomiska förutsättningar för längre.)

Det är ju inte Utsidan ni gör rikare med era bidrag, det är andra medlemmar som kan dra nytta av dem för utrustningsval, planering etc. Och det är få här som bara skriver, alla är också läsare.
Artiklar och inlägg duger dock tyvärr inte som betalningsmedel för serverhyra, elektricitet, utveckling av nya funktioner och allt annat sådant.

För att dra analogin med en tidning så borde läsarna betala och skribenterna få betalt. Men man skall nog inte dra jämförelse med tidning för långt - det här är ett helt annat media med andra förutsättningar. Den ekonomiska verkligheten gäller dock för alla - någonstans måste det ju komma in "riktiga" pengar i verksamheten.

Vi har sagt att vi kommer att premiera bidragande medlemmar extra, tex förlängt medlemsskap. Det är därför vi har kottesystemet. (Att vi missat tilldela kottar för manuellt införda artiklar är en fadäs från vår sida. Det skall vi rätta till!)

Så - lite mer konkret; vad skulle stödmedlemsskap ge för ytterligare fördelar för att det skulle vara mer intressant att betala?
 
clindh; sa:
Så - lite mer konkret; vad skulle stödmedlemsskap ge för ytterligare fördelar för att det skulle vara mer intressant att betala?

Men det är väl ändå ditt problem:)

Det är en svår fråga. Alla använder utsidan av olika skäl. Personligen har det mest blivit forumen jag använder, och jämställer då detta användande ungefär med det som man gjorde på den tiden som BBS-er fortfarande fanns.

Personligen saknar jag ett ställe att låna 50 megabyte utrymme för att lägga upp min personliga hemsida (mest naturmaterial). Släng in den möjligheten i stödmedlemsskapsideen så nappar jag på en gång. Det ger kanske bara en extra medlem då det är väldigt olika skäl för var och en vad som får denne att lätta på plånboken.

mvh Christian
 
chralm; sa:
Personligen saknar jag ett ställe att låna 50 megabyte utrymme för att lägga upp min personliga hemsida

Att upplåta utrymme till medlemmar att själva bygga sidor leder om möjligt till ännu mer jobb (adm. och rensning av icke önskat material). Kanske detta kan erbjudas om det blir väldigt många fler (stöd)medlemmar?

Tyvärr är detta en Moment-22-situation, inga betalande - inga nya bra fördelar-inga betalande.

Att lova guld och gröna skogar till stödmedlemmar är inte heller bra och här tycker jag Lindh & Co klarat balansgången mycket bra. Hellre realiserade förbättringar än stora löften.

Kör hårt i framtiden!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.