Allväderstelefon

Ar nojd med Defy, valdigt prisvard; bra skarm (talig och valdigt responsiv pekskarm). Den ar dessutom ratt snabb (800mhz processor) och lagom stor. Den gor allt jag vill at min telefon skall gora...

Den vanliga horluren har dock gatt sonder pa min (anvnader horlurar), men det skall tydligen vara fixad nu... Har inte haft tid att lamna in den pa reparation annu..

/Petri
 
Defyn hade jag i stort sett bestämt mig för. Den verkar vara en riktigt bra telefon.
Tyvärr har den inte svenskt tangentbord (det går tydligen att fixa)

Men så såg jag samsungen dock hittar jag ingenstans att den är vattentålig.
 
Själv använder jag en Samsung X-cover 271 tror jag modellen heter, & år nöjd den har allt jag behöver när jag är ute å batteritiden är underbar. +att den va billig 1500 det är ju ingen pekskärms telefon men man har så mycket annat å pilla på i naturen ;)
 
Svenskt tangentbort är lätt att fixa, men det finns nu också en "Norden-version" av Defy.

Kanske kommer den nu in i fler affärer och priset går ner.

http://www.swedroid.se/motorola-satsar-pa-norden-lanserar-motorola-defy-med-nordisk-mjukvara/


Defyn hade jag i stort sett bestämt mig för. Den verkar vara en riktigt bra telefon.
Tyvärr har den inte svenskt tangentbord (det går tydligen att fixa)

Men så såg jag samsungen dock hittar jag ingenstans att den är vattentålig.
 
Som tidigare sagts så hittar inte heller jag någon uppgift på att Samsungen är vattentålig.

Finns det överhuvudtaget någon annan smartphone än Defy som är det?

/Roy
 
Jag har mejlat till Samsung för att få klarhet i om telefonen är både stöt och vattentålig.
 
Motorola Defy...

Jag tog ut en Defy som jobbtelefon nu sist, riktigt bra EMÅ.
Stöt-vatten-dammskyddad. Reptåligt glas. Bra funktioner.
Svenskt tangentbord går att ladda hem.

Enda dåliga är batteritiden - 2 dygn max.
 
Nu har jag fått svar av Samsung och Gio är inte stötsäker eller vattentålig.

Då återstår bara Motorola Defy nu när de ska börja sälja med Nordisk (svensk) tangentbord.

Batteri kan man till de flesta telefoner köpa ett med längre batteritid.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.