allroundskor

Finns arbetsskor utan spik-trampskydd etc, finns allt från tunna sandaler till grövsta vintermodellerna, finns skor till allt för Geologen till Fritidsfröken... etc. Arbetsskor är inte som dom var på -80 och 90-talet... Idag finns lätta, smidiga och hållbara... t.ex så gör Salomon, Reebok och Adidas m fl. bra arbetsskor som är sköna för fötterna, dom är anatomiska och är ergonomisk rätt gjorda för foten.

Har själv div. modeller...

Mvh troswe
 
Ja, okay. Arbetsskor är alltså ej lika med skyddsskor? Då är fotbollsskor arbetsskor, om man har fotbollsspel som arbete," simföttersskor" om man är dykare? Ha ha, jag ger mig och hoppar av disskussionen här, ha det bra.
 
Det viktigaste

Men det viktigaste är fortfarande att prova de skorna man/du ska använda... annars är jag rädd för att dom blir ligger kvar i sin kartong på vinden!

Prova och Prova, det är mitt bästa Råd!

Mvh troswe
 
Jag köpte ett par kängor från Altberg - www.altberg.co.uk

Nu hade jag kravet att det skulle vara en lädersko utan gore-tex men jag valde denna:

Altberg overlander 137 pund plus frakt (made to order så det är rätt lång leveranstid)

overlandul-b.jpg


Jag är jättenöjd, superskön, möjlighet att lägga in egna innersulor och vattentät sålänge man sköter lädret.



Skulle jag köpa idag skulle jag köpa denna (standardmodell = kortare leveranstid) - eftersom lädret är mörkare i verkligheten, speciellt efter insmörjning. (har hört argument för att den ska vara ful, vilket jag inte håller med om med ett par byxor på och insmort läder).


McCollMicro.jpg



TIps - välj en halv storlek större än du tänkt dig.
 
Haglofs Trail 2 mid är sköna och allround.
Vill du ha mer inriktade för vandring i skog och fjäll skulle jag välja Lundhags Ranger High eller liknande känga.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.