• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vill lära mig baddla

Forum och språkpoliser kommer man inte undan, de är en del av online samhället precis som trollen.
Själv tycker jag inte att det är så nödvändigt att gå en kurs bara för att prova på. Med lite sund förnuft klarar man sig rätt långt på. Är man nervös för att välta börjar man med stabila varianter på grund vatten. Men för kamraträddning måste du givetvist få undervisning, vare sig det är på en kurs eller bara av någon annan kunnig.
 
Först till vattlefjäll (tror du heter så här inne) och till fredrik. och alla er andra ja jag har dyxelexi men jag fattar inte varför alla gör så stor sak av det..det handlar om frilufs liv på denna sida inte stavning... nåja tack för alla bra tips jag har fått här..ska värkligen försöka börja paddla på något sätt

Jag har också problem med stavningen. Program med stavningskontroll har hjälpt mig mycket. Ibland brukar jag testa texten i Word innan jag lägger in ett inlägg.

Folk som inte har annat att göra en att anmärka på hur folk stavar borde tänka sig för

Känner du dig kränkt tveka inte att anmäla till Utsidan, forumets regler är glasklara när det gäller sånt här

Ta ingen skit!!

Vad det gäller paddlingen så är det gennerelt inga problem att paddla Canadensare. Mängder med folk hyr Canadensare och det brukar funka hur bra som helst.

Här några tips dock. Ha alltid flytväst på dig (inget tips mer typ krav). Den som sitter längst bak "styr" enklast gör man det genom att när paddeldraget är slut vrida paddeln så att paddelbladet funkar som ett roder. Bromsa inte! Man kan också göra ett svepdrag man sveper med paddeln från Canadensaren så att den beskriver en typ bågrörelse.

Sitt rakt upp och ner börja paddeldraget långt fram. Jobba inte så mycket med armarna utan försök att vrida överkroppen i stället.

Försök att paddla i takt den som sitter längst bak anpassar sig efter den som sitter fram.

Canadensare är öppna båtar slår man runt blir dom fulla med vatten och man måste ta sig i land för att tömma Canadensaren. Anpassa din paddling efter detta.

Akta dig för strömmande vatten speciellt om det finns fasta låga hinder i närheten se upp för låga broar, trän m.m det är lätt att man fastnar.

Dock är det hur kul som helst att paddla fors bor du i Dalarna finns det hur många möjligheter som helst Falu kanotklubb och Kajakaktiv i Dalafloda är centra det finns även klubbar i andra städer typ Borlänge

kolla www.forspaddling.com

Hans Friedel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.