Skärmflygning utrustning, spots, teknik

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2003-01-12, 16:53
[email protected] mi@ är inte uppkopplad

När jag tänker på skärmflygning spritter det i mina ben och kittlar i mina tår.. Skulle vara tacksam för lite information om var man kan flyga tandem, och prisuppgifter på detta.

//mia
Svara med citat
Gammal 2003-01-14, 11:57
cleif cleif är inte uppkopplad

http://www.paragliding.se/instruktorer.htm hittar du alla Svenska skärmflygskolor, dom hjälper dig med ett tandemflyg.
Och vem vet? Du kanske blir sugen att börja flyga på egen hand.
Svara med citat
Gammal 2003-01-14, 13:18
Avslmedl Avslmedl är inte uppkopplad

Blev riktigt sugen

Var inne och tittade lite på de olika klubbarnas sidor, och ska erkänna att jag blev riktigt sugen på att prova. Kan tänka mej att testa på någon ”provapådag” i sommar. Och senare gå igenom nån kurs.

Men om det nu är något som jag fastnar för, hur mycket får man beräkna att lägga ner på en begagnad utrustning? Någon som kan säga på ett ungefär.

/g
Svara med citat
Gammal 2003-01-16, 14:17
cleif cleif är inte uppkopplad

Skärm: Ny 20000:-, Fin beg. med prestanda nästan som en ny Ca 10-14000:-, lite äldre med sämre prestanda och lite fläckar men fortfarande med alla krav på säkerhet uppfyllda. Ca 5-10000:-

Nödskärm: Ca 2500:-

Sele: viktigaste av allt! Ny Airbagsele 6-7000:-
BegAirbagsele Ca 4000:- Det finns även äldre selar utan Airbag som uppfyller Svenska skärmflygförbundets krav för ca 2000:- Men jag tycker personligen att det är helt fel sätt att spara pengar.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.

Logga in