Berslagen

Kan rekomendera Berslagsleden.
Finna höstvandringar och det fina är att det finns en del stugor med ved i får kalla nätter.
För nybörjare eller familj kan man gå ifrån högbyn till in fin stuga där det jämt har funnnits ved sommar som vinter tar som vuxen typ två timmar. Ett perfekt sätt att snabbt ta sig ut blir lätt för sällan.
Och att träna eller testa utrustning.
 
Vilken del av Bergslagsleden?

Hej,
jag skriver under på att Bergslagsleden är helt OK! Själv bor jag i Kristinehamn och vandrar oftast i Kilsbergsdelen. Bara en fråga: vilken del av Bergslagsleden talar du om?
mvh Fulufreak
 
bergslagen

Jag tycker det är finast vi landsberget och upp emot högbyn.
Var där i helgen det finns stugor att övernatta i med ved i .
Jätte lätt att ta med barn vi hademed oss syrrrans ungar som är 6 och 9 tror jag inga som hellst problem med deras första vandring.
Vilket underbart höstväder.
Har tänkt att fortsätta någongång mot kloten men det har hittils ej blivit av.
 
Landsberget=bruksleden

Jag vill bara klargöra att landsberget ligger på bruksleden och inte på bergslagsleden

//Nyamn
 
Dåligt med ved

I de fasta vindskydden är det dock dåligt med ved, särskilt på landsberget. I stugorna brukar det dock vara gott
//Nyman
 
Bergslagsleden

Det var tur att jag blev medlem idag så jag fick orsak att kolla diskussionerna. Det är alltid bra att få signaler om bra och dåligt med mina sidor. Synd bara att jag inte har fått tipset direkt i mail. Dock, det är tillrättat. Sidan var för lång... :)

Stig Lövborg
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.