Varför är Utsidan så tråkig???

Det finn nog ett ganska enkelt svar på din fråga. Åldern.

Medelålder är betydligt högre här vilket ökar seriositeten. Min erfarenhet av andra forum med lägre medelålder är att folk kan vara så barnsliga. Det är kanske det som du vill ha? När du pratar om freeride kommer jag bara att tänka på en massa skibums med måttot "lev nu dö ung". Utsidan präglas i stället av seriösa äventyrare av olika dignitet.

Sen kan jag hålla med om att det blir lite träigt ibland. Jag skyller på alla andra. :)

Eller vad säger du dude?
 
Seriöst är värdelöst...

Seriösa äventyrare...
Nu vill jag inte vara allt för högfärdig eller så. Men det kanske var ironin som gjorde ett intrång? Med risk för att bli nerskriven av ungefär alla - vilket kanske skulle bevisa min tes så skulle jag vilja presentera en fördomsprofil över den genomsnittliga utsidan användaren:

Bor: Mälardalen.
Ålder: 35 år
Medelklass man med inkomst kring 24000:-/mån.
Arbetar på kontor - access till Internet....
Kommer iväg till fjällen ungefär en gång per år men önskar det blev fler gånger.
Konsumerar friluftsprodukter för ungefär 2000:-/mån.
Prenumerar på Utemagasinet.
Gore-tex jacka året runt med undantag för de varmaste månaderna då det blir en arcteryx softshell.
Har varit på, eller planerar, en trekkingresa till Nepal.
Har varit upp på Kebnekaise.


Är jag fördomsfull eller ligger det något i det jag skriver????
 

clindh

Forumvärd
Åldern stämmer ivartfall in rätt bra
25-34 år: 42%
35-44 år: 23%

Om åldern behöver betyda mer seriositet och tråkmånseri vet jag inte, men dina egna inlägg har väl inte varit direkt överspralliga heller :)
 
Raskolnikov var väl en kul typ en tredjedel av boken sen blev han ju för eländig. Hur lång har utsidans Rskolnikov kommit på den skalan, och har utvecklingen samma karaktäristika för honom?
 
Ljuv provokation

Ahh denna ljuva provokation, dig kan man lita på. Äntligen börjar det rulla in lite personangrepp och vänta, är det med en nypa ironi som va? ja, ungefär som humor. O, tristessens bojor börjar knaka i fogarna. Släpp skrattet lös - det är vinter!
 
Re: Ljuv provokation

Raskolnikov; sa:
Ahh denna ljuva provokation, dig kan man lita på. Äntligen börjar det rulla in lite personangrepp och vänta, är det med en nypa ironi som va? ja, ungefär som humor.

Ironi är som sagt väldigt ute. Ironi är Schyffert '94.
"Titta, jag har en t-shirt med Britney. Ha. Ha."
Särskilt självironi är värdelöst. Det är bara till för mediokra människor som behöver en ursäkt för att de är så keffa.

Därför kan det kännas som att vi som hänger med i vad som gäller inom humorsvängen 2005 verkar lite torra och allvarliga, när vi egentligen är urbaniserat meta-postironiska.

Jag vek mig till exempel dubbel efter att ha skrivit ett inlägg om istjockleken söder om Fagersta häromdagen.
 
Det är lite jobbigt att du aldrig är ironisk.

Själv tillhör jag ju den ironiska generationen och kommer inte att uppskatta annan humor.

(Vad betyder förresten keff??)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.