Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
.....
Vargarna börjar uppträda runt husknutarna. Det påverkar folks vardag
.....
Varför fokuserar du då inte din lobbying på skyddsjakt på de oskygga individer som uppträder runt husknutatrna, utan mer generellt mot vargen? I förra fallet skulle du både tas mer på allvar och t.o.m. kanske kunna göra någon nytta i vargfrågan.
Raskesven

Anledningen till att folk börjar prata om det är ju att dom plötsligt börjar bli synliga.
Det är ju otroligt att ett så pass sällsynt djur observeras så ofta..?
Vi vet ju alla det måste hända tillbud eller olyckor innan det beviljas skyddsjakt.

Ska vi ha varg är det viktigt att den sköts på rätt sätt. Det gör vi inte nu, i princip alla myndigheter är bakbundna.
En skötsel och förvaltningsplan är en förutsättning för vargens framtida överlevnad.
Även människor som bor på fel ställe skall vara viktigare än varg.
 
Stopp! Det här är ett forum för genuint och ärligt frilufts och natur intresserade. Låt os slippa dessa löjliga varghatar diskutioner. De hör inte hemma här!
Fanatism oavsett om dt gäller religion, politik, eller vad fan som helst är enbart till ondo.
 
....nyss hemkommen. Det blev bl a ett par vargar, helt enligt myndigheternas rekomendationer. Dom ligger kvar på platsen så länge. Jag ska hämta dom sen och stycka upp dom.
Dom ska ju in i pannan så småningom.
Kan du skicka en bit päls till mig nu när dom ändå är döda
Från Nackpartiet i så fall, du får en självklart ersättning för besväret
 
Denna vargdebatt blir aldrig till full belåtenhet till alla, så är det bara.
Jag själv vill fotografera en varg här runt Gbg och har spenderat många mil i bil (ca 160+) men bara sett spår, jag har tältat och bott i vindskydd nära de mest trafikerade rutterna men ej fått lyckan att få en bild på dessa vargar.
Jag känner ett flertal markägare som inte vill ha varg i sina områden, och det är mest de som har någon form av kreatur. Men jag har ju inget att förlora här så lite svinn gör inte mig något.
Men där jag jagar älg, där har vi fått en del varg och har även björn. Där vill jag ju självklart inte ha någon varg. De tar ju älgarna som jag vill äta :)

Intressant är att se de fanatiker som finns i båda lägren, antingen skjuta alla vargar eller öka vargstammen till oändlighet.

Vargar ska ju finnas i hela landet, men ändå så bedövas vargar som kommit för långt bort och skjutsas tillbaka till vämland :) Lite komiskt är det ju.

Konstigt att jag aldrig ser ett inlägg med en mer normal ton........ lagomt är bäst :)
Kanske för Svensk :)
 
Denna vargdebatt blir aldrig till full belåtenhet till alla, så är det bara.
Jag själv vill fotografera en varg här runt Gbg och har spenderat många mil i bil (ca 160+) men bara sett spår, jag har tältat och bott i vindskydd nära de mest trafikerade rutterna men ej fått lyckan att få en bild på dessa vargar.
Jag känner ett flertal markägare som inte vill ha varg i sina områden, och det är mest de som har någon form av kreatur. Men jag har ju inget att förlora här så lite svinn gör inte mig något.
Men där jag jagar älg, där har vi fått en del varg och har även björn. Där vill jag ju självklart inte ha någon varg. De tar ju älgarna som jag vill äta :)

Intressant är att se de fanatiker som finns i båda lägren, antingen skjuta alla vargar eller öka vargstammen till oändlighet.

Vargar ska ju finnas i hela landet, men ändå så bedövas vargar som kommit för långt bort och skjutsas tillbaka till vämland :) Lite komiskt är det ju.

Konstigt att jag aldrig ser ett inlägg med en mer normal ton........ lagomt är bäst :)
Kanske för Svensk :)
Kan hålla med dig .
Såg i nyheter att man hade sett varg i Hisingsbacka i ett villa område av en som bodde i området men troligtvis var det en Husky eller någon annan hundart.
Jag skulle bli så jäkla glad om vargen var i min närhet,har småbarn och
har varit jägare men det blev för dyrt för mig ,viltkött är det bästa jag vet
och föredrar det istället för industrikött.
Tycker att Samer och vi Söder skall ta en större ansvar om vargens framtid
 
Denna vargdebatt blir aldrig till full belåtenhet till alla, så är det bara.
Jag själv vill fotografera en varg här runt Gbg och har spenderat många mil i bil (ca 160+) men bara sett spår, jag har tältat och bott i vindskydd nära de mest trafikerade rutterna men ej fått lyckan att få en bild på dessa vargar.
Jag känner ett flertal markägare som inte vill ha varg i sina områden, och det är mest de som har någon form av kreatur. Men jag har ju inget att förlora här så lite svinn gör inte mig något.
Men där jag jagar älg, där har vi fått en del varg och har även björn. Där vill jag ju självklart inte ha någon varg. De tar ju älgarna som jag vill äta :)

Intressant är att se de fanatiker som finns i båda lägren, antingen skjuta alla vargar eller öka vargstammen till oändlighet.

Vargar ska ju finnas i hela landet, men ändå så bedövas vargar som kommit för långt bort och skjutsas tillbaka till vämland :) Lite komiskt är det ju.

Konstigt att jag aldrig ser ett inlägg med en mer normal ton........ lagomt är bäst :)
Kanske för Svensk :)

Jag har sett flera inlägg här som vill fylla sverige till oändlighet med varg här, men jag
har inte sett nått inlägg som förespråkar nollvisionen. Har du?

jag skriver under på sista stycket -med vissa undantag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.