Uppdrag granskning!

Jag såg på text-tv att svt´s uppdrag granskning ska sända ett program om illegal vargjakt! Kan bli intressant och jag hoppas dom försätter illdådarna i många pinsamma situationer!
 
Jag läste med om detta. Ska bli kul å se vad dem har fått fram. De har tydligen smygfilmat folk.

Är det någon som vet när programmet ska sändas?

/
 
Personen som blivit smygfilmad har tydligen kontaktat justitiministern och dylikt så det finns säkert en hel del kompromenterade material med i inslaget. Jag kanske tar ut för mycket i förväg men har är säkert ett jävla svin så jag förbereder mig på att bli riktigt förbannad på tisdag.
 
Behov av fler "konstruktiva" vargdebatter? ;-)

Av det som annonserats av programmet i förväg har jag på något sätt svårt att tro att motsättningarna mellan landsbygd/stad samt jägare/icke-jägare kommer att minska....

/Staffan
 
Stadan; sa:
Behov av fler "konstruktiva" vargdebatter? ;-)

Av det som annonserats av programmet i förväg har jag på något sätt svårt att tro att motsättningarna mellan landsbygd/stad samt jägare/icke-jägare kommer att minska....

/Staffan

Nej så lär det bli och och det är bra. Motsättningar i det här fallet innebär att folk reagerar på något som är helt fel enligt min mening.(nu stödjer jag i och för sig civil olydnad i vissa fall som Greenpace t.ex).Släng in tjuvjägarna på tio år på kumla så får vi se om de är så villiga att tjuvskjuta igen. Gör de om det så låt vargarna på skansen få träna lite på levande mänskligt villebråd. Kanske innför publik?

Hmmm det skulle nog bli populärt.(skämt åsido)

En kontruktiv debatt är svårt att hålla med folk på landsbyggden. De har en större tensens att vara trögtänkta, fördomsfulla, obildade och uppenbarligen mycket egoistiska (jag fördomsfull, inte). Forskare har försökt i evigheter med att ändra attidtyderna med realistiska relevant argumentation men det biter inte. Många tror fortfarande att vargen är inplanterad och jakten är det viktigaste i liver för dem. Som om inte barn och familj kommer före.

Get a life säger jag till många jägare på landet.
[Ändrat av crazy 2004-04-20 kl 15:49]
 
crazy; sa:
En kontruktiv debatt är svårt att hålla med folk på landsbyggden. De har en större tensens att vara trögtänkta, fördomsfulla, obildade och uppenbarligen mycket egoistiska (jag fördomsfull, inte).
...
Get a life säger jag till många jägare på landet.

Ähum...

Har du kollat vad reaktionerna blir när något större rovdjur siktas bland de "upplysta" statsborna?
Det brukar inte direkt vara "Jippi! Biologisk mångfald!" direkt...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.