Gissa platser i Gästrikland

Jag tror att nr 29 är den samling av byggnader som ligger längs vägen strax norr om Gysinge byggnadsvård i , ja just det , Gysinge. Jag vet inte om det har något särskilt namn.

/Micke
 
Helt rätt. Det finns ett sommarcafé i den norra längan som också drivs av byggnadsvården. Nu när du är igång är det väl ingen idé att logga ut...

Plats/bild 30:
q1030.jpg
 
Första tanken var att detta var motorbanorna i Rörberg men omgivningen stämmer inte.
Jag tror att det är motorbanorna strax söder om Årsunda.

Blir det nån gissning på bild M3 då?

/Micke
 
M3

Bönans fyr är helt rätt. Under den vecka då bilden blev tagen låg isen ända ut till Lövgrund, slät och fin, i början utan snö.

Den som sopar rent på trappan på Tobbes bild 31 misstänker jag är länets landshövding.

BILD M4 kommer här, lite svårare kanske.....

/Micke
 

Bilagor

  • IMG_3149_l.jpg
    IMG_3149_l.jpg
    51.3 KB · Visningar: 244
Senast ändrad:
Plats 32

Verkar vara rester av en tidigare vägbro över bortre delen av forsen. Mycket stenmurar som jag tolkar som rester efter tidigare industriell verksamhet.

Är bilden tagen vid Gysinge Mattön?

Thure
 
Plats 32.... Kan det vara Gavelhyttan, sluss var en god ledtråd isåfall.



Slänger in en ledtråd på bild M4, platsen och huset man ser ligger ca 5-600 meter från ett gammalt bruk som en gång i tiden gjorde bl.a ankare....


/Micke
 
Silvhytteå

påminner det om men det ligger väl i Dalarna?

Gissar på Gavelhyttans sluss

Thure
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.