Spödämpare

Nja...

det stämmer att ju fler "vågor" man har i linbågen desto mer ökar luftmotståndet -> kortare kast, men Orvis MVR teknologi verkar vara lite väl...ehhhh...TV-Shop aktig, men man kan ju aldrig veta...

En nackdel som MVR bör ha är ju att känslan från napp och fisk minskar, men jag har aldrig kastat med ett Orvis Tridentspö så att jag är kanske ute å seglar?

/Anders B
 
Tycker det verkar rimligt. Det är inte bara Orvis som försöker bli av med vågor på linan, jag vill även minnas att sage och winston har försökt sig på något sätt att reducera fladdret. Om det lyckas och fungerar tycker jag det låter intressant.

Hur denna "teknologi" inverkar på känslan mellan handen och flugan har jag ingen aning, men jag kan tänka mig att skillnaden inte är så stor. En okvalificerad gissning...

mvh/samme
 
Re: Nja...

brook; sa:
En nackdel som MVR bör ha är ju att känslan från napp och fisk minskar,
/Anders B


Är det inte Guideline som har mellanrum mellan korkringarna i sina handtag just för att förbättra känslan i spöt vid napp? Den principen borde egentligen tala emot att använda "stötdämpande" material.

Peppe
 
Jooooooo...

det stämmer nog!
Undras om man blir klämd i handen (mellan korkringarna) på ett sånt handtag...nåväl, det är ju bra med innovationer.


/Anders B
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.