"Piratmössa"

Egentligen vet jag inte ens vad dom heter, men om ni tänker på pirater så har de ofta ett tygstycke knutet runt huvudet. Vad heter de? Är det någon som vet var man kan få tag i sådanna? Kollar man t.ex. på www.naturkompaniet.se så har de bara snusnäsdukar. Är det det alla har på sig? :)
 
Av snusnäsduken kan du knyta en piratmössa. Eller en mitella. Eller en halsduk. Eller ett pannband. Eller vad du vill.

Det finns säker speciella piratmössor men snusnäsduken är väldigt mångsidig.
 
Ett mångsidigt plagg med andra ord.

Missade det i mitt förra inlägg, men jag hörde talas om att det finns ett "tubformat" plagg som man kan trä på huvudet och få en liknande effkt. Heter det möjligen, Dok, Bok, Duk, Buk, eller något likande?
 

avslutad210712

Gäst
Tidigae ansåg jag att buff var lite tja låt oss säga töntigt men i fjol köpte vi varsin sån när vi gick förbi Kebnekaise och jag måste säga att jag ändrat uppfattning. Fungerar faktiskt riktigt bra som både det ena och andra.
 
Tidigae ansåg jag att buff var lite tja låt oss säga töntigt men i fjol köpte vi varsin sån när vi gick förbi Kebnekaise och jag måste säga att jag ändrat uppfattning. Fungerar faktiskt riktigt bra som både det ena och andra.

Precis vad jag ansåg tidigare! Guuud så onödigt tyckte jag, tills jag en vacker (kall och blåsig) dag fick låna kompisens Buff... veckan därpå gick jag in på hemsidan på AddNature (har jättestor t utbud) och beställde en egen!
Lätt och smidig, går att använda till hårband, mössa, halsduk, pannband mm. Gillar när prylar går att använda till flera saker!
 
klipp av ändarna på försvarets gråa ullhalsduk så har du en i ull. Sjukt mkt bättre än buff. Dessutom i oskrikig färg.
 
klipp av ändarna på försvarets gråa ullhalsduk så har du en i ull. Sjukt mkt bättre än buff. Dessutom i oskrikig färg.


NEJNEJNEJ!! inte klippa.. tokfrans.. den är tubsydd så om man viker in halva halsduken från mitten i sig själv så blir det en mössa.. den är polyvalent utan att deformeras..

:)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.