Google Wave

Har nyss fått en inbjudan till Google Wave. Nu verkar jag ha samma problem som många andra, vad ska man göra där inne?

Jag tror att det kan vara ett bra verktyg för att planera turer. T ex så finns den en kart-gadget som man kan lägga in i ”vågorna” och markera platser och rita linjer och polygoner.

Vad finns det mer för funktioner med friluftslivkoppling?
 
Du skall bygga sociala nätverk, och om ingen annan du känner har Google Wave ännu, så får du nätverka med sig själv.
 
skulle vilja påstå att wave är ett samarbetsverktyg, en utmärkt ersättare till reply-all i eposten. Man kan tex använda det för planering, diskussioner, arbeta fram ett dokument eller en plan.

Christian
 
Anslöt mig idag och jag känner mig lite som jag tror att Bell kände sig när han just uppfunnit telefonen och var den ende som ägde en :)
 
Jo, det förstår jag också, och vad gäller den saken lär väl min kontaktlista bli längre och längre.

(Faktum är att du, Christian, är ett av de få namnen som finns på min lista. Sannolikt eftersom vi hade en mailkonversation för ett par år sedan...)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.