Harjakt med spjut

avslutad210712

Gäst
Måste säga att jaga hare med spjut nog är det mest konstruktiva jag sett sedans - Patric - skulle börja jaga älg med klass 1 stenar.
 
Älgjakt...

Annars har jag hört att finska bastustenar är att föredra vid älgjakt. Skall man jaga björn är det rekommenderat att använda sig utav urtypen av finsk bastusten, den som smälts och härdats flera gånger om. Blir liksom en sorts stenlaminat med utmärkta deformationsegenskaper...
 
Det känns som om att skånes harar kommer att gå säkra....
Själv funderar jag på om det går att använda JAS-plan vid älgjakt.
 
avslutad210712; sa:
Måste säga att jaga hare med spjut nog är det mest konstruktiva jag sett sedans - Patric - skulle börja jaga älg med klass 1 stenar.

inte vanliga klass 1 stenar utan skithårda klass 1 stenar.. en jädrans skillnad.. ;)


(curry receptet lät gott.. har sällan tålamod att planera mina marinader, tyvärr..)
 
Jag trodde skåningar jagade kanin, inte hare, klar trollvarning. :)

Har ett kaninrecept, ifall det är ett sådant djur som fastnar i spjutet:
Lägg ölen på kylning i närmaste vattendrag.
Följ Patriks recept tom grovstyckningen. Grovhacka rödlök, gul lök, vitlök, morot, palsternacka, potatis, svartrot och andra goda rotsaker och lökar som finns i packningen. Ha en stor gryta över öppen eld. Lägg i lite olja och stek köttet och löken, ha i lite vatten, kryddor, färska tomater eller tomatpure' och koka. Hämta en öl, nu måste man ha tålamod. Ha i rotsakerna efter en stund. Grytan är klar när köttet lossnar från benet. Ta en öl till och ät.
 
Ordning å reda!

Kanin jagas genom att grytet fylls med acetylen och syrgas, sedan får någon dum fan gå och dra en repa med eldstålet i grytöppningen.

Hare jagas med truppmina 12 och snubbeltråd, kan dock ge viss bifångst av älg och joggare.

Älg jagas med apporterande känguru, sk älgstudsare.
 
Shit, här är man borta ett par dar och så kommer en sån här tråd och när man hoppar in så har alla roliga skämt dragits. Jag var på väg att skriva nåt om nödvärn, men det var redan gjort.

Hur som helst, hare smakar väl kyckling, och är ungefär lika stor. Alltså lär det vara lättare att köpa en djupfryst kyckling och medan den tinar kan man ju kasta lite hemgjorda träspjut av björkris på den.

Sen kan man äta varstitt blad stensyra, dricka saft ur sirapsflaska och sen gå hem till mamma med den tinade kycklingen så kan hon göra flygande jacob.

Är det förresten nån som vet om man behöver jaktlicens för att skjuta har-jagande snorungar med KSP 90? Jag menar, det är ju ett militärt vapen och i lumpen behövde man ju ingen licens.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.