träningsnarkoman

Hej!


Behöver lite tips på konditionsträning nu då det inte är någon riktig snö eller barmark.

Måste bara träna. mår så jävla dåligt då jag inte fått min dos av träning var dag. Blir tokig av att inte ha gjort något under dagen förutom att ha läst läxor.
Vad kan man nu hitta på i detta väder. Helst av allt vill jag bara ut o kuta flera mil. Jag är dock rädd för att skada mig då halkrisken är på topp.

MVH

Träningsnarkomanen johan
 
Känner igen det

Det blir väl mer intervall men trött blir man...
Om du bor i närheten av nån gammal slalombacka kan du packa ryggan med böcker, sätt fast några vikter på stavarna och springa/gå upp.

Ta det lungt utför bara, men man har stavarna och det elliminerar risken för vurpor ganska mycket. Annars går det lika bra att göra det i långa trappor om du inte har tillgång till långa backar.
 
Tack för svar.
Men det får gärna komma fler förslag.

Broddar det låter som hokus pocus för mig. Hjälper det verkligen mot halka.
Förstör man inte skorna ifall man skruvar in sådana i skorna? Jag har ingen erfarenhet av det överhuvud taget. berätta gärna.

/johan
 
Broddar

Det finns en mängd varianter av broddar. Allt från mindre saker man spänner under skorna till galoschliknande saker som man sätter utanpå skorna. Tror även det finns färdiga löparpjuck med dubbar.
 
Nej nej, broddar är juh sånt man sätter på skorna utan att förstöra dem. En gummigrej med små metallpiggar. Funkar fint för löpning. Fråga efter broddar på nån sportaffär, de flesta brukar ha det.

/Per
 
spring i skogen och på mindre stigar...

...så slipper du halkan och får dessutom löpträning som är mer skonsam än väglöpning. Träning på lite ojämnare underlag bättrar på balansen så kommande vintrar kanske du klarar av att springa på lite halkigare underlag utan att känna att det är riska att du skadar dig.
 
Testa Friskis&Svettis

Det är åtskilliga långlöpare som kommit på att det är ett mycket bra komplement. Det kommer att hjälpa dig när du växlar tempo och i backar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.