Första hjälpen för hundar?

Tovetjaern; sa:
Hallå!

Jag söker LITTERATUR (vettig sådan!) och enklare KURSER (dvs inte veterinärprogrammet!) inriktade på första hjälpen för hundar.

Min egen erfarenhet av första hjälpen rör människan och är hämtad från dels det militära, dels Röda korset. Under årens lopp har jag haft förmånen att få utbilda jägare, jaktguider och hundförare i första hjälpen med fokus på människan - och då endast tillfälligt berört den fyrbente kamraten.

Nu är vi några stycken som funderar på att fördjupa våra kunskaper kring just hundens akuta sjukdomar och skador. Den lokala grenen av Brukshundsklubben var inte till någon nytta, och veterinären i byn saknade tid eller intresse - så därav detta famlande i cyberrymden!

Ser fram emot Era idéer!

/C.

Hej Claes!
Skicka mig ett mail så kan jag förmedla kontakt till en person jag har fått svar från via epost.


/Ulf

"Qui me amat, amat et canem meum"
 
En snabbguide till förstahjälpen för hundar

Tovetjaern; sa:
Hallå!

Jag söker LITTERATUR (vettig sådan!) och enklare KURSER (dvs inte veterinärprogrammet!) inriktade på första hjälpen för hundar.

Min egen erfarenhet av första hjälpen rör människan och är hämtad från dels det militära, dels Röda korset. Under årens lopp har jag haft förmånen att få utbilda jägare, jaktguider och hundförare i första hjälpen med fokus på människan - och då endast tillfälligt berört den fyrbente kamraten.

Nu är vi några stycken som funderar på att fördjupa våra kunskaper kring just hundens akuta sjukdomar och skador. Den lokala grenen av Brukshundsklubben var inte till någon nytta, och veterinären i byn saknade tid eller intresse - så därav detta famlande i cyberrymden!

Ser fram emot Era idéer!

/C.

Hej Claes!

Vi håller på att sammanställa en snabbguide till förstahjälpen för hundar. Hör av dig till mig så´ska jag berätta mer om den.

Micke
 
En snabbguide till förstahjälpen för hundar.

Tovetjaern; sa:
Hallå!

Jag söker LITTERATUR (vettig sådan!) och enklare KURSER (dvs inte veterinärprogrammet!) inriktade på första hjälpen för hundar.

Min egen erfarenhet av första hjälpen rör människan och är hämtad från dels det militära, dels Röda korset. Under årens lopp har jag haft förmånen att få utbilda jägare, jaktguider och hundförare i första hjälpen med fokus på människan - och då endast tillfälligt berört den fyrbente kamraten.

Nu är vi några stycken som funderar på att fördjupa våra kunskaper kring just hundens akuta sjukdomar och skador. Den lokala grenen av Brukshundsklubben var inte till någon nytta, och veterinären i byn saknade tid eller intresse - så därav detta famlande i cyberrymden!

Ser fram emot Era idéer!

/C.

Nu är vi klar med vår förstahjälpen guide för hundar. Hör av dig till mig så får du veta mer om den.

//Micke
 
Agria har ett häfte som heter Första hjälpen för din hund.
Det är i litet smidigt format och verkar vettigt upplagt.
Vi har sett till att alla våra Rähundförare i distriktet har fått en förstaförbandsväska med lite i inkl denna.
(Tack Royal Canin Sverige för hjälpen)

/ Gunnar
 
gundj; sa:
Agria har ett häfte som heter Första hjälpen för din hund. Det är i litet smidigt format och verkar vettigt upplagt. Vi har sett till att alla våra Rähundförare i distriktet har fått en förstaförbandsväska med lite i inkl denna.
(Tack Royal Canin Sverige för hjälpen)

/ Gunnar

Det är precis den guiden jag har skrivit, alla ni som vill ha den kan beställa den från Agria!

Micker
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.