Punisher

Någon som vet var jag kan få tag på Black diamonds Punisher handske? Gärna på postorder. Addnature tog plötlsigt bort dem idag och Naturkompaniet hade inte min storlek.

Erik
 
Bajs

Jävla bajs addnature! De fösvann över en natt från hemsidan och sen ringde jag som en galning innan vi drog men de var slut. Nu lägger de helt plötlsligt ut gamla modellen igen till halva priset.

Som tur är fick jag tag i ett par Hestrahandskar (ja de gör isklätterhandskar) som var riktigt bra.

Erik
 
Någon som testat Hestras eluppvärmda handske?

Finns även andra märken - någon som testat klättra is med sådana handskar?

Jag har själv gjort ett par elhandskar genom att helt enkelt sy fast en nätficka på handskens insida (över/på handryggen precis vid handleden) i denna ficka stoppar jag in ett värmeelement från Hotronic, sladden går från handsken upp genom jackärmen till batteri/reglage som sitter på hängslena till mina skalbyxor. Jag klättrar leashless så det är absolut inte i vägen.

Öppna jackan lite grand, sätt på/reglera värmen - skönt...

Behövs kanske mest här i Jämtland, vi har haft mellan -20 och -30 i princip hela vintern! Löjligt kallt att klättra is i denna kyla - men vad gör man inte för att slippa inomhusväggen:)

peace
 
Jävla bajs addnature! De fösvann över en natt från hemsidan och sen ringde jag som en galning innan vi drog men de var slut. Nu lägger de helt plötlsligt ut gamla modellen igen till halva priset.

Som tur är fick jag tag i ett par Hestrahandskar (ja de gör isklätterhandskar) som var riktigt bra.

Erik

Jag beställde direkt på hemsidan efter deras utförsäljning men fattade inte att det var den gamla modellen. Är det avgörande skillnad mellan nya och gamla modellen bedömmer ni?

Jag beställde för uthämtning i butik vilket jag inte gjort ännu.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.