Råd

Är erbjuden att köpa följande paket för 7000:- kr är det prisvärt.
Väst:Seaquest Balanced
Reg:supra/Arctic
Oct:pioneer
Flaska:8L/300 bar
Instrument:pivot kosol med dykdator Matrix och kompass
Det är inköpt 1999
Använt 12 dyk,det är aldrig servat det är inte använt på 2 år
Vad jag förstår så blir slutkostnaden ca 8-9000:- efter sevice av flaska och reg.
Känner mig tveksam då de nya paketen går för 8000-10000:-. Vad har dykdatorn för kvalitet?
Tacksam för svar!
 
Kan inte alla som läser dett åtminstonde lämna en kommentar, eller kan ni inte bedöma om det är ett bra pris eller ej?
 
Allvar?

Vill du på fullaste ALLVAR att ALLA som läser detta kommer med en tumme upp eller en tumme ned?

Jag har verkligen ingen koll på detta dykpaket och fick INGEN SOM HELST vägledning av vad det kan handla om när inlägget heter RÅD... :)

Men visst, du skall få ett råd som gäller prylar i allmänhet som man VILL ha:

"Den som inte lever över sina tillgångar brister i sin fantasi...":) :)

Dykpaketet som kostade tusen mindre ELLER tusen mer, vad var det? Samma saker? Varför köpa begagnat då?
[Ändrat av Buda 2001-09-12 kl 22:47]
 
hej
tycker att det är ngt dyrt med tanke på hur många beg. paket det finns där ute, fick tex mitt för 8000:-
då fick jag torrdräkt (aquion pro) fenor flaska 8/300
dacor 1:a 2:a steg dacor octopussy,konsol med kompass, manometer samt djupmätare, scubapro väst (äldre modell) samt bly......

angående priset för service verkar det tok högt, tex så kostar visuell inspektion av flaska ca 150, provtryckning 500, blästring 450, du borde itne behöva provtrycka flaskan men ta en visuell inspektion, måste ju ändå byta ut luften i flaskan...
service för 1, 2 steg inkl mtrl kostar ca 700, manometer octopussy ca 300....

min utrustning var använd 10-15 ggr och hade legat i garderoben ett tag, gjorde endast en visuell inspektion av flaskan. är du osäker tycker jag att du ska ta och snacka med en butik eller skola, tex där du tog dit cert.
hoppas att det var till ngn hjälp
lycka till!
 
OK alla behöver inte svara men det är tråkigt om inte ngn gör det! Det som du skrev om brist på fantasi och tillgångar var klockrent!
 
Låter dyrt!

Är det 2 år beg så har priset rasat med ca 40%!
Se dig om. Fråga i affärer och annonsera själv,
här, Blocket och swemark etc.

Is i magen, pruta alltid vid kontantaffärer!

Lycka till och välkommen ner!

Johan K
 
Lite dyrt!

Följer det inte med något mer som tex en lampa eller en dräkt så är det nog lite väl dyrt.
Fast det beror ju på var du bor? Där det finns gott om folk som säjer dykprylar borde du inte behöva betala mer än 5-6000kr för motsvarade paket. Speciellt nu under höst o vinter.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
EvaR Vill börja snorkla och behöver råd Dykning 10
mammamax Hjälp/Råd Dykning 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.