Mobilgps?

ToughCase

Verkar som ett steg i rätt riktning men känns osäkert om man kan ladda batterierna om man är ute i naturen plus att det kanske måste finna täckning....

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1593593720489

Rugged and Waterproof:The ToughCase meets IPX-7 standards enabling the device to be submerged at a depth of 1-meter for up to 30 minutes.

Extended Battery Capacity: The ToughCase includes an internal battery that charges your iPhone or iPod touch. The 1840 mAh battery will double your battery life based on normal operation.

Built-in High Sensitivity GPS: The ToughCase has an integrated SiRFstarIII GPS chipset that improves reception accuracy to 3-5 meters or 10-15 feet leveraging SBAS systems, such as WAAS, EGNOS, and MSAS.

Compatible with GPS and Location Based apps for iPhone or iPod touch:Choose from thousands of GPS, location based, and navigation apps available on iTunes, including the Magellan RoadMate App for iPhone or iPod touch.

Compatible with all GPS and Location Based iPhone apps: Choose from thousands of GPS, location based, and navigation apps available on iTunes.

Completely Interactive: Access to the touch screen, hard buttons, and audio jack. Continue to use your iPhone or iPod touch while it is protected from the elements.



magellan-toughcase.jpg
 
MobilGPS thats the shit ;-)

Sitter och leker med en Iphone 4 och kan inte undvika beundra hur dom förbättrar användargränssnittet jmf vad jag sett hos andra GPS:er ....

Problemet med att inte veta åt vilket håll en GPS pekar då man står stilla löser dom snyggt och tydligt

Klickar man 2 ggr längst ned i hörnet på kartan som visar var man är så kopplas den inbyggda GPS:en in och visar med en sektor åt vilket håll man tittar...

09.12.2010-13.58.01.png

09.12.2010-13.53.16.png
 
Hur gjorde du för att få kombinationen HTC HD2 och Pocket Kartex att fungera?
Jag får in Kartex i telefonen och den funkar med kartan men jag kan inte få GPS-anslutningen att fungera.. Den säger bara att det inte finns någon GPS ansluten och att jag ska kolla kablaget(??)...

Jag tror att det är dina inställningar det hänger på. På Pocket Kartex, gå in på Inställningar/GPS och sätt
COM-port , sätt: COM4
Överföringshastighet, sätt: 4800 Baud
 
Den var ju fiffig! Men varför köpa ett fodral för att göra smartfånen till ruggad navigator när den kostar lika mycket som en riktig GPS? : \

Verkar som ett steg i rätt riktning men känns osäkert om man kan ladda batterierna om man är ute i naturen plus att det kanske måste finna täckning....

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=1593593720489

Rugged and Waterproof:The ToughCase meets IPX-7 standards enabling the device to be submerged at a depth of 1-meter for up to 30 minutes.

Extended Battery Capacity: The ToughCase includes an internal battery that charges your iPhone or iPod touch. The 1840 mAh battery will double your battery life based on normal operation.

Built-in High Sensitivity GPS: The ToughCase has an integrated SiRFstarIII GPS chipset that improves reception accuracy to 3-5 meters or 10-15 feet leveraging SBAS systems, such as WAAS, EGNOS, and MSAS.

Compatible with GPS and Location Based apps for iPhone or iPod touch:Choose from thousands of GPS, location based, and navigation apps available on iTunes, including the Magellan RoadMate App for iPhone or iPod touch.

Compatible with all GPS and Location Based iPhone apps: Choose from thousands of GPS, location based, and navigation apps available on iTunes.

Completely Interactive: Access to the touch screen, hard buttons, and audio jack. Continue to use your iPhone or iPod touch while it is protected from the elements.



magellan-toughcase.jpg
 
Bättre då att skaffa en vatten och stryktålig Motorola Defy. En hyfsad allt-i-ett lösning tex med GPS-appen ViewRanger som nämns i en annan tråd?

defy-motorola-520x346.jpg


Mer här & här!

Jag har en Defy sedan förra hösten och är mycket nöjd med den.
Tidiga exemplar hade bekymmer med en tillverkningsmiss vid hörlurskontakten men de som säljs nu har en bättre montering.
GPS-funktionen är väl inte helt 100% jag har nog testat alla appar för navigering och kartläsning och ingen ger ett resultat i klass med t ex en handhållen Garmin. En app som förbättrar resultatet med en del GPS-appar är "Tracker Booster". Batteritiden är OK för att vara en telefon, men långt ifrån en riktig GPS.
 
Windows mobile är ju nästan borta nu och ersatt av Windows Phone 7. Alltså funkar inte Pocket Kartex i 2011-lurar. Någon som vet om PK kommer att bli app i WP7? Eller i Android/Iphone?
 
Bra tips och givetvis är en riktig gps, kamera, dator osv att föredra. Men jag skulle behöva en ny tålig nalle så kommer den med nya programvaran och svenskt tangentbord i April/Maj när Motorola gör comeback slår jag nog till.


Jag har en Defy sedan förra hösten och är mycket nöjd med den.
Tidiga exemplar hade bekymmer med en tillverkningsmiss vid hörlurskontakten men de som säljs nu har en bättre montering.
GPS-funktionen är väl inte helt 100% jag har nog testat alla appar för navigering och kartläsning och ingen ger ett resultat i klass med t ex en handhållen Garmin. En app som förbättrar resultatet med en del GPS-appar är "Tracker Booster". Batteritiden är OK för att vara en telefon, men långt ifrån en riktig GPS.
 
Stämmer det att Defy har utbytbart batteri oxå? Det är ju en verklig 'key-featue' i sammanhanget!
 
Stämmer det att Defy har utbytbart batteri oxå? Det är ju en verklig 'key-featue' i sammanhanget!

Utbytbart är det så till vida att du i sedvanlig ordning får stänga av telefonen, öppna bakstycket och pilla ut det som sitter där och stoppa i ett annat.
Telefonen laddas via en mini/micro/fan vet-USB-kontakt så ett batteripaket med rätt anslutning kan ladda den externt.
Ännu så länge har Defy bara Android 2.1 men uppdateringar sägs vara på väg. Dessutom kan händiga personer själva stoppa i lite av varje.
Jag har inte saknat 2.2, har en HTC från jobbet med 2.2 och märker ingen direkt skillnad.

Det finns massor att läsa på swedroid.se och deras forum.
 
en mini/micro/fan vet-USB-kontakt så ett batteripaket med rätt anslutning kan ladda den externt.
Ännu så länge har Defy bara Android 2.1 men uppdateringar sägs vara på väg. Dessutom kan händiga personer själva stoppa i lite av varje.
Jag har inte saknat 2.2, har en HTC från jobbet med 2.2 och märker ingen direkt skillnad.

Det finns massor att läsa på swedroid.se och deras forum.

Froyo (2.2) är en av viktiga uppdateringar eftersom man kan då överföra/spara appar i minneskortet vilket man inte kan göra i Eclair (2.1). Samt 2.2 snabbar upp systemet och har förbättringar. Men det märks inte i de dyra smartmobiler då de är redan snabba. Möjligen kan Defy upplevas piggare med Froyo.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.