Löpning borde finnas som eget ämne

Varför finns inte löpning som en egen ämneskategori...?
Antar att det finns bra mycket mer löpare än tex paddlare...ehum?
 
Menar inte på beskostnad att paddling försvinner!

Vill bara förtydliga mig så ingen tror att jag vill att paddling försvinner, Gud förbjude!
Men tycker det finns så mkt inom löpning(träning, skador mm)
Så det skulle vara bra att ha löpning som ett eget ämne här!

/Janne
 
Nopes.
Men i menyraden med Klättring, Vandring, Cykling, Skidor, Paddling, Dykning, Skridsko, Fiske, Foto, GPS, Utrustning och Expedition känns det givet att Löpning skall finnas med.

Bara en tanke.

För övrigt tycker jag att hela utsidan.se är grymt bra!!
 
Mothugg

Men i menyraden med Klättring, Vandring, Cykling, Skidor, Paddling, Dykning, Skridsko, Fiske, Foto, GPS, Utrustning och Expedition känns det givet att Löpning skall finnas med.

Nej, jag håller inte med!

Utsidans underrubrik är ju "äventyr och friluftsliv" Jag tycker inte att löpning är varken det en eller andra. Men det kan givetvis vara bra att löpträna om man håller på med äventyr och friluftsliv.

Det finns andra webbplatser för den som vill ha mera löpning, t. ex. www.marathon.se (handlar inte bara om långlöpning)

Hälsn. BM
 
Tycker absolut löpning platsar på utsidan! Spelar väl inte så stor roll om man vandrar eller springer på våra underbara vandrings leder tex :)
Sen är vi ju så många så håller på med lite av varje: paddling,cykel,löpning,klättring å dykning!
Det hade varit bekvämt att ha allt här på Utsidan å ventilera sina problem med "kompisar" man känner lite sen tidigare!
Tänk vad mkt vi kan ta upp å ventilera här som träning, skor, skador, klädsel mm!
Jag röstar för!

/Janne
 

clindh

Forumvärd
Jag är nog benägen att hålla med om att det kan platsa - löpning är väl för många just en aktivitet, inte bara ett "nödvändigt ont" för att orka göra annat frilufsigt. Det finns ju även bergsmaraton, trailrunning och dylikt som väl har en andel både friluftsliv och lite äventyr över sig.

Förut hade vi en träningssektion, då var det naturligt att löpning fick ordna in sig under - men nu när den inte finns är det nog naturligt kalla det för en aktivitet istället?

Orientering torde väl också platsa under Löpning också då, om någon vill prata om det.
 
Jag har faktiskt inte lyckats hitta nåt bra löparforum. Marathon.se har nog inget direkt forum...
Och, som sagt, det är kanske en poäng när underrubriken till siten är just "äventyr och friluftsliv".....det låter inte så mycket löpträning om det. Men då hakar man nog upp sig på ord:) Så även om jag förstår mothugget från "swabr" tycker jag nog ändå att det borde finnas en sån kategori här....hoho.
Jag var inne på puls.se men det ser för grötigt och hemskt ut. Föredrar som sagt denna site.
 

clindh

Forumvärd
Jag har nu iallafall lagt till "Aktivitet - Löpning" som en innehållskategori. Nu kan artiklar, bilder, länkar, bloggar, nyheter mm kopplas mot den kategori.

När och om den kategorin börjar få hyfsat med innehåll kan vi kika på att göra det till en egen startsida/menykategori (vi kan inte ha alla kategorier däruppe så vi tar de mest använda).

Och vi provar att sätta upp ett forum också, så får vi se om det blir någon fart i det.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.