Vågsurfning Torö.

Undrar om någon här har erfarehet av att surfa där. Det skall ju vara sveriges bästa ställe för vågsurfning.

Funderar nämligen på att lära mig surfa.
 
Aldrig surfat där, men det är stenig "strand", och jag tror att det endast e surf vid SO vind...
alltså, sällan bra...
E nog inget idealiskt nybörjar ställe, men vill man tillräckligt mycke så går ju det mesta!

Lycka till!
 
Jag har hört att det ska vara ruggigt bra och känt t o m utomlands. Men det gäller nog surfing över vågor men med segel?
 
Hyrde landställe där ute under 80-90 talet. Blåser ofta och det var ofta Windsurfare därute. Några gånger varje sommar gick fina surfvågor, och då dröjde det inte länge innan budet bland även surfarna utan segel gått ut. Längst ut vid Örens, stenstrandens, västra udde var huvudtillhållet.

Raskesven
 
De coolaste vågorna kommer ofta på Hösten. Ibland är det tom snö i luften när grabbarna surfar..
Vill du lära dig i Sverige, satsa på Västkusten eller ännu hellre Europa typ Biarritz
 
Japp

Där kan du köra i förhållandevis bra vågor. Jag har bara varit där i forslåda men ibland är det Stort där och det är vidrigt att ladda i de största vågorna. Som någon skrev så är det ofta bra där på hösten/vintern så skaffa en varm dräkt så syns vi därute i vågorna!
 
Torö och Stenestrand närmare bestämt är väldigt populärt vare sig du surfar med eller utan segel. Som namnet säger så är det stenigt och ska du lära dig att vågsurfa så finns det bättre och snällare ställen. Skaffa en longboard och du kan surfa på det mesta som bryter.

/John
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
gussun Arktisk vågsurfning sommaren 2005 Övriga aktiviteter 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.