• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Afganistan

Jag undrar om det finns nagon som tycker att det verkar vara intressant att aka till Afganistan. Det aer inte sa att jag haller pa att planera en resa just nu eller naesta ar men jag tycker att det verkar vara ett intressant resmal. Jag aer inte omedveten om riskerna, men kanske kan det vara rattfardigat att satta sin egen sakerhet i spel for att fa se hur vissa manniskors vardag ser ut. Om det finns nagon annan som taenker pa ett likartat saett sa kan du vael hora av dig. Min adress aer kennykalin@hotmail.com

MVH

Kenny
 
Hej Kenny!
Jag delar dina tankar och har funderat själv på att åka dit ett par månader.
Jag tror det krävs dock hjälp från någon med mellanöstern kontakter. (ex. Jan Guillou)
Maila mig på caritas@planetmail.com så kan vi diskutera vidare.
Gå in på vår expeditionshemsida om du vill veta mer om mig http://www.utsidan.se/mongoliet
 
Absolut inte. Men situationer förändras och genom att göra en översiktlig planering redan nu sparas tid när möjligheten att resa väl dyker upp.
 
Jag följer med

Jätte roligt med en resa till Afganistan. Jag har ett tips om en trecking mellan skyttegravar på talibanernas frontlinje mot Norra aliansen. Tag med automatvapen om du skulle bli överfallen och glöm inte att hänga upp all mat i ett träd utanför tältet så att inte hungriga afganer känner lukten ock kommer in i ditt tält. Om det finns några kvinnor i sälskapet bör de ha heltäckande klädsel. Helst den traditionella kvinnliga dräckten i muslimska länder, men det kan gå bra med jacka som har en luva om man kan dra åt den så att inte huden syns. Med andra ord, vinterklädsel för kvinnor. Om du reser i Afganistan måste du ha en bombtidtabell så du kan se när USA sätter in sina bomber och kan befinna dig på en annan plats. Se upp med var du sätter fötterna så du intre trampar på klusterbomber.
Om du känner för att tjäna extra pengar för att dryga ut reskassan bör du ha gjort lumpen. Även molekylärbiologer atomfysiker har bra förutsättningar för att få jobb. Eftersom flera av Röda korsets lager har blivit bortsprängda och det råder hungersnöd bör du ha med dig egen mat för hela resan. Jag avråder från att åka den närmsta tiden pga av att Ramadan, muslimernas fastemånad, snart kommer äga rum och de kan vara kinkiga med att västerlänningar äter mitt på dagen.
Lycka till på resan!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.