Stockholm- berget Sinai

Hejsan

Jag kommer innom tre veckor ge mig av på en ettårsvandring. Det är tänkt att ta mig från Stockholm till berget Sinai. Rutten jag tänkt mig är, lite snabbt dragen; Sverige - Danmark - Tyskland- Tjekien- Slovakien- Ungern- Rumänien - Bulgarien - Turkiet - Syrien - Jordanien - Israel - Egypten(sinaihalvön).
Resan skall företas av mig själv, min 50+30L gyrosäck och 20 kilo packning. Utrustningen har nu nitiskt testasts för att kontrollera att den håller måttet.
Idéen som sådan har uppkommit och utvecklats under det gångna året då
jag genomfört värnplikt, men fick sin nuvarande form då jag i julas liftade på Västbanken ock träffade en tysk som gått dit via Ryssland(tänkte kanske inte riktigt vara lika ambisiös:) ).
Vad jag tänkte fråga var om det finns någon därute som vill ge en annan lite tips om fina leder, platser mm längs vägen eller mer allmäna råd? Allt mottages tacksamnt:)
 
Det ska finnas en filur som bor i en grotta nagonstans pa toppen och han ar visst valdigt gastvanlig sa det kanske kan vara en avslutning om en syndaflod ar i antagande, annars ar det bar himmel och karlavagnen som galler dar uppe.

Har inte varit dar pa manga ar och har inte gatt mycket i europa sa jag har inga andra tips att komma med men vill onska stor lycka till pa farden, sana har projekt ar ju kanonkul och inspirerande och ga just till Mt Sinai tycker jag var extra kul!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.