Magrutor

2g per kroppsvikt innebär 150g protein om dagen. Det innebär fem proteinrika måltider om dagen. Det kom jag nog aldrig upp i. Möjligen 10F+30L+30L2+30M+20F=120g. Forskningsrön säger ju att det är meningslöst med mer än 30g protein per måltid.
 
2g per kroppsvikt innebär 150g protein om dagen. Det innebär fem proteinrika måltider om dagen. Det kom jag nog aldrig upp i. Möjligen 10F+30L+30L2+30M+20F=120g. Forskningsrön säger ju att det är meningslöst med mer än 30g protein per måltid.

Jag har också problem med att gå upp vikt. Att bara äta fungerar inte för mig jag måste styrketräna 3-4 ggr i veckan. Då kommer kg. tycker din proteinfördelning där är bra sen är det ju bara att köra en proteindrink efter aktivitet (ca 30g) så är du i mål (dessa 2g per kroppskg. är altså till för aktiva). Att äta 7000kcal och inte gå upp i vikt så är något fel antingen så skiter du ut allt eller så har du något annat som stjäl din näring. Så mycket kcal ska du inte behöva om du inte är t.ex elitlöpare eller dylikt.
mvh
 
Det har inte funnits någon läkare som velat ta tag i mitt problem så har aldrig fått en diagnos. Nu har det ju egentligen varit ett problem enbart när mer fluff behövts för en resa. Det som fungerat för mig när jag velat dölja mina magrutor (för att nästan hålla oss till tråden) är att styrkesimma. Det gör jag genom att simma så hårt jag orkar med armarna och hjälpa så lite som möjligt med benen. Ett kort och omväxlande simpass med påhittade simstilar för att använda så många muskler som möjligt. Har en teori att detta har påverkat mina kemiska balanser i kroppen så att den börjat bygga på hullet. Finns det fler sätt att lura kroppen till att börja bränna istället tro?
 
Det har inte funnits någon läkare som velat ta tag i mitt problem så har aldrig fått en diagnos. Nu har det ju egentligen varit ett problem enbart när mer fluff behövts för en resa. Det som fungerat för mig när jag velat dölja mina magrutor (för att nästan hålla oss till tråden) är att styrkesimma. Det gör jag genom att simma så hårt jag orkar med armarna och hjälpa så lite som möjligt med benen. Ett kort och omväxlande simpass med påhittade simstilar för att använda så många muskler som möjligt. Har en teori att detta har påverkat mina kemiska balanser i kroppen så att den börjat bygga på hullet. Finns det fler sätt att lura kroppen till att börja bränna istället tro?

Först o främst om du tror att du har något sjukdomstillstånd så stå på dig mot sjukvården. Nu vet jag inte riktigt hur du ser ut men är du 188 och väger 75 ? då borde du inte behöva förbränna så mycket fett. mer att bygga muskler. Finns experter som kan mäta fett, muskler och vatten i kroppen. Genom att konditions och styrketräna så ökar du ämnesomsättning och på så sätt förbränningen.
 
De allra flesta underviktiga äter generellt för lite naturligt fett, läs grädde och gräddglass. Grädde är rätt trist utom i såser men de flesta brukar klara av gräddglassen med tillbehör. Inför Grönland blev vi rekommenderade att skaffa oss en 4-6 kg till, det gick trots normal fysisk aktivitet med hjälp av gräddglass efter lunch och middag i något tiotal veckor. YMMV
 
De allra flesta underviktiga äter generellt för lite naturligt fett, läs grädde och gräddglass. Grädde är rätt trist utom i såser men de flesta brukar klara av gräddglassen med tillbehör. Inför Grönland blev vi rekommenderade att skaffa oss en 4-6 kg till, det gick trots normal fysisk aktivitet med hjälp av gräddglass efter lunch och middag i något tiotal veckor. YMMV

Japp grädde är underskattat !
 
De allra flesta underviktiga äter generellt för lite naturligt fett, läs grädde och gräddglass. Grädde är rätt trist utom i såser men de flesta brukar klara av gräddglassen med tillbehör. Inför Grönland blev vi rekommenderade att skaffa oss en 4-6 kg till, det gick trots normal fysisk aktivitet med hjälp av gräddglass efter lunch och middag i något tiotal veckor. YMMV

I gräddglassen hjälper ju iofs sockret till att trigga rejäl insulinutsöndring vilket underlättar fettinlagring och viktökning avsevärt. Äter du enbart grädde lär du inte uppleva samma viktökning..

Att kalla gräddglass för naturligt fett när det ofta innehåller mängder med raffinerat socker är inte helt korrekt :) (Eller så är jag helt fel ute och du gör egen kvalitetsglass med enbart naturliga ingredienser..)
 
I gräddglassen hjälper ju iofs sockret till att trigga rejäl insulinutsöndring vilket underlättar fettinlagring och viktökning avsevärt. Äter du enbart grädde lär du inte uppleva samma viktökning..

Jag tänkte precis skriva samma sak själv! Bara grädde blir man mätt av, grädde och socker triggar mer hunger och ger samtidigt många kalorier. Bra om man vill gå upp i vikt men kass annars!
 
I gräddglassen hjälper ju iofs sockret till att trigga rejäl insulinutsöndring vilket underlättar fettinlagring och viktökning avsevärt. Äter du enbart grädde lär du inte uppleva samma viktökning..

Att kalla gräddglass för naturligt fett när det ofta innehåller mängder med raffinerat socker är inte helt korrekt :) (Eller så är jag helt fel ute och du gör egen kvalitetsglass med enbart naturliga ingredienser..)

Vi hade en snäll husmor som fixade fram riktig glass och inte butiksvarianten. (Fast den var inte så god som farmors äkta. Det senare kan ju bero på flera faktorer.) (Jo restauranggrossisterna har fortfarande äkta gräddglass, tysk såklart.)
 
Vi hade en snäll husmor som fixade fram riktig glass och inte butiksvarianten. (Fast den var inte så god som farmors äkta. Det senare kan ju bero på flera faktorer.) (Jo restauranggrossisterna har fortfarande äkta gräddglass, tysk såklart.)

Restauranggrossisternas glass innehåller dock i de flesta fall fortfarande raffinerat socker..
 
Du har magrutor men de döljs av ditt fett, träna kroppens stora muskler hårt (rygg, ben)för att höja dina nivåer av tillväxthormon och testostron och och använd en låg-kolhyderatkost för att minska din fettprocent, gärna med powerwalks på 45min,före frukost.

Ditt kalori-intag bör ligga på mellan 1500-1800 kcal/dygn under deffen, se till att få i dig protein med hög tillgänglighet och frossa i grönsaker som växer ovan jord + 2-3 liter vatten per dag, ta det lugnt med frukt, spannmål och rotfrukter.
 

Bilagor

  • body-fat-levels-men1.jpg
    body-fat-levels-men1.jpg
    20 KB · Visningar: 456

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.