Magrutor

Skulle vilja ha tips hur ja skulle kunna få fram magrutorna hemma? skulle vart snällt ifall ni skriver hur man skulle kunna få magrutor, och hur långt tid kommer det att ta?
 
hur lång tid det tar beror på hur många kg/cm du har som isolering. Jag skulle föreslå en kombination av löpning och diverse BRAK-övningar. Personligen tycker jag bättre om att lyfta på benen upp och ner istället för på överkroppen som i situps.

/Rasmus
 
BRAK är relativt snällt mot kroppen, men att svälta bort underhudsfettet är det definitivt inte. Så att definiera buk, sido samt ryggmuskler i mellangärdet går utmärkt med att utnyttja kroppens och benens vikt, träning i vatten ger mer resultat snabbare än bara på bänk eller säng. Men bespara dig underhudsfettsbantningen, den ger bara bekymmer, under och efter.
 
En lipovitan-D, ett ägg, 10 kilometer löpning och 300 situps före frukosten varje dag hjälpte mig. :)
 
rita rutor kan också vara en ide.... *ler*
neidå, från spök till alvor, så vet jag att det enda sättet att få synliga magmuskler på är att tappa kroppsfett. En hård diett. Gå för den dietten som passar dig. Själv har jag kört proteindiett. Då tappar man inte muskelvolymet.
 
Det är enbart bantning och situps som hjälper, 300 låter lågt, men du kanske repeterade lunch och kväll oxså.....
 
Det finns väl möjligheter med sillikon? kan ju bli snyggt med några rutor utanpå en ölmage.
 

Bilagor

  • abdos-silicone.jpg
    abdos-silicone.jpg
    56.9 KB · Visningar: 6,010
Magen är en vanlig muskel...

...och ska tränas där efter!

ca 1-2ggr vecka 3 övningar någonstans mellan 3-5set per övning och kanske 5-12 repetitioner.

Du behöver belasta muskeln ganska hårt för att den ska växa samt inte träna den för ofta. Att träna en muskel varje dag och tro att den ska växa mer av det är helt galet.

För att få den synligare måste du också ner i vikt...

Kika gärna in på http://www.kolozzeum.com/forum om du vill läsa mer om styrketräning.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.