Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Sen kan du bjuda in gäster (dePaul/MAW/mfl?) och prata om knivar i allmänhet, knivvård, tillverkning, material osv.
Hehe, vi kan heta ”Gubbarna Ute”.

På tal om nya knivar med inriktning på intressanta material med betoning på stål. Har precis köpt/tingat en Manly Wasp glidlås-fällkniv.

För ca 750:- får man en flerstegs-stop nedfällningsmekanism, G-10 skollor, fickklämma, samt ett drop point-blad i CPM S90V rostfritt pulvermetallurgiskt stål!?!

https://wanderoo.se/knivar/fallkniv/manly-wasp-s90v

Snacka om prisvärd kniv! Naturligtvis så tingade jag Camo-modellen 😎.

https://shopcdn.textalk.se/shop/ws2...jpg?max-width=1440&max-height=1440&quality=50

-Paul-
 
Herregud. Möjligen att man bjuder in konstintresserade då, för det hela är nog mer som ett abstrakt konstverk eller installation med orimliga saker som händer hela tiden :) Eller kanske göra en reality show av det - "Garaget - ett upplevelsefyrverkeri med livet som insats (viewer discretion advised)"
Love it!
Det behöver ju inte vara så avancerat. Bara roligt att se in någon gång i drömverkstaden.

"Där små drömmar blir verklighet."
 
Ojoj, jättefin! Extremt prisvärd om man (även om det kanske är lite äpplen och päron) jämför ex.vis med Fällknivens slip-joints!
Precis som du antyder, det är svårt att jämföra eftersom det handlar om så fundamentalt olika knivfilosofier.

Dock tycker jag trots allt att Manly-kniven är mer prisvärd än allt som Fällkniven än månne slänga på den 🤭.

-Paul-
 
Hehe, vi kan heta ”Gubbarna Ute”.

På tal om nya knivar med inriktning på intressanta material med betoning på stål. Har precis köpt/tingat en Manly Wasp glidlås-fällkniv.

För ca 750:- får man en flerstegs-stop nedfällningsmekanism, G-10 skollor, fickklämma, samt ett drop point-blad i CPM S90V rostfritt pulvermetallurgiskt stål!?!

https://wanderoo.se/knivar/fallkniv/manly-wasp-s90v

Snacka om prisvärd kniv! Naturligtvis så tingade jag Camo-modellen 😎.

https://shopcdn.textalk.se/shop/ws2...jpg?max-width=1440&max-height=1440&quality=50

-Paul-

Fina knivar!

Ni skulle ju kunna ha en 23/6 Radiopod, där ni pratar med varandra på avstånd samtidigt som ni gör det ni gör (jobbar/hobby/nattpratar/äter/whatever) men hela tiden med knivar som grundsamtalsämne.

Vilken fantastisk radiopod det skulle vara.

Tänk att höra henjon fila i bakgrunden och ni frågar vad han gör osv....

"Kniv radio - för gubbar som gillar allt som har med knivar att göra"

mån topic: Forumkniv 2020.
tis topic: obotlige henjon
ons topic: ricasso väck
tors topic: uteknivar
fre topic: MAW får besök av en lastbil
lör topic: helgknivar
sön - sova
...
osv.
 
Fina knivar!

Ni skulle ju kunna ha en 23/6 Radiopod, där ni pratar med varandra på avstånd samtidigt som ni gör det ni gör (jobbar/hobby/nattpratar/äter/whatever) men hela tiden med knivar som grundsamtalsämne.

Vilken fantastisk radiopod det skulle vara.

Tänk att höra henjon fila i bakgrunden och ni frågar vad han gör osv....

"Kniv radio - för gubbar som gillar allt som har med knivar att göra"

mån topic: Forumkniv 2020.
tis topic: obotlige henjon
ons topic: ricasso väck
tors topic: uteknivar
fre topic: MAW får besök av en lastbil
lör topic: helgknivar
sön - sova
...
osv.

Haha ja, klockren idé! Vad är det i lastbilen förresten??
 
Slipning med kiselkarbidark och biltemas spraysmörj. 400 korn.
 

Bilagor

  • _20190618_172317.jpg
    _20190618_172317.jpg
    21.6 KB · Visningar: 280
Fina knivar!

Ni skulle ju kunna ha en 23/6 Radiopod, där ni pratar med varandra på avstånd samtidigt som ni gör det ni gör (jobbar/hobby/nattpratar/äter/whatever) men hela tiden med knivar som grundsamtalsämne.

Vilken fantastisk radiopod det skulle vara.

Tänk att höra henjon fila i bakgrunden och ni frågar vad han gör osv....

"Kniv radio - för gubbar som gillar allt som har med knivar att göra"

mån topic: Forumkniv 2020.
tis topic: obotlige henjon
ons topic: ricasso väck
tors topic: uteknivar
fre topic: MAW får besök av en lastbil
lör topic: helgknivar
sön - sova
...
osv.
Vila på söndag, vad är det för larv! :)
 
Ja semester nu. Men fru och tre ungar, så knappt mer tid än vanligt direkt ☺️
Bladet är lätt tapererat sista biten mot spetsen. Obs det är inte härdat ännu, så du hinner säkert ikapp!
 
Ja semester nu. Men fru och tre ungar, så knappt mer tid än vanligt direkt ☺️
Bladet är lätt tapererat sista biten mot spetsen. Obs det är inte härdat ännu, så du hinner säkert ikapp!

Haha! Sköldpaddan kryper kanske ifatt haren på sluttampen! Dock pajjade min vinkelslip just :( så det blir nog jämnt skägg ändå
Jag funderar på juma ivory snake som skalor, om jag vågar frångå mitt älskade trä
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.