• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Värmland eller Dalsland

Jag tänkte paddla i Värmland eller Dalsland i sommar.
Finns det någon som har tips på bra ställen att paddla kajak i?
Följ gärna med och visa era favoritställen
 
Bra ställen att paddla kakaj i??? Tja, alltså, hela norra Dalsland (och södra Värmland) är ju ett enda stort sammanhängande sjösystem. Finns inte många dåliga ställen, om man inte är allergisk mot att dra över land en liten bit mellan sjöarna, för då ska man håla sig i Dalsands kanal med sina slussar. Dyrt, och massor med andra båtar. Vill man vara ifred väljer man sjöarna utanför Dalslands kanal.

Skulle gärna hänga på en stund, men jag vill inte lova något på förhand. Blivande tvillingmamma....så jag vet inte hur länge till jag orkar ta mig ur och i sittbrunnen....! ;)
 
Dalslandskusten

Hela kusten från Säffle/Åmål ner till Hjortens Udde är i stort sett en enda stor skärgård. Vill man kan man gå upp i Ånimen och ut vid köpmannebro för att få lite insjökänsla. Kolla på http://www.vastkuststiftelsen.se/VisaNaturres.asp?id=564 för att få lite info om den fantastiska Yttre Bodane skärgård. Fika finns att få i Tösse och Sunnanå samt Köpmannebro på sommaren.
Skicka ett meddelande kan jag kanske följa med.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.