Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-16, 22:13
rija rija är inte uppkopplad

Det ser ju både stadigt och snygg ut. En detalj jag tänkte på när jag läste tråden, presenning. En sådan är ju bra att ha för att framför allt skydda mot solljus men, jag tror att det är bra om du ser till att få en liten luftspalt mellan skrov och presenning, förmodligen inte så svårt att fixa.
Svara med citat
Gammal 2010-05-17, 10:14
thureb thureb är inte uppkopplad

Inte idealiskt

om något djur bygger bo i kajaken. Getingbo var inte så kul. Transportkapell på kajaken är därför ingen dum idé även om du har en bra presenning. Transportkapell är bra även vid biltransport är rätt dyra men går att sy själv.

Ett enkelt sätt att få upp kajaken en bit från backen är att snickra konsoler och fästa på en husvägg.

Thure
Svara med citat
Gammal 2012-09-12, 12:15
canoe canoe är inte uppkopplad

Kanotställ

Så här skall jag lägga upp mina kanoter. Elfas Sparringskenor. De förstärkta konsollerna får belastas med 70 kg. Längsta konsollen är 67 cm. Väggskenorna får belastas med 60 kg per skruv, om skruven är dragen i en trävägg. Alltså, om jag sätter upp en lång skena på väggen med fem skruv, kan jag lasta 300 kg. Jag kan utan vidare lägga upp fem kanoter på två sådana skenor.

Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 12:48
Kommer inte på något bra Kommer inte på något bra är inte uppkopplad

Biltema

Min lösning på kajak utomhus.

2 st Biltemas murarbalja upp och ned
Pressening från Bergs Kapell

https://www.biltema.no/bygg/mu ... -2000019609#
Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 17:46
Calexico Calexico är inte uppkopplad

Borde ju va rätt enkelt att spika ihop ett par bockar själv också. Kör själv med drickabackar, men börjar ledsna på det och ska försöka bygga på höjd i år istället.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:32.