sojamjöl

Hej!

Själv är jag inte för kosttillskott t.ex. protoin kreatin m.m. men för muskelmass ökning har hört att sojamjöl som innehåller mängder protoin ska vara bra stämmer det? (hade sojamjöl i musslin ett tag men vet inte om det gav någon effekt) är det skillnad mellan protoin och protoin om ni förstår vad jag menar :p

Är det någon som själv testat sojamjöl?

Tack!

/brottarn!
 
Senast ändrad:
Jag äter ofta sojaprodukter. Inte för att öka muskelmassan så mycket som att få i mig fullvärdigt protein.
Så om jag inte misstar mig så är en skillnad mellan protein och protein att det kan vara fullvärdigt eller ej. Det beror på om proteinet innehåller alla nödvändiga aminosyror.
 
mn bör veta att soja innehåller isoflavoner, ämnen med östrogenliknande egenskaper. Dessa växtröstrogener funkar väl ihop med cellerna i kroppen på människor eftersom dom besätter samma receptorer.. det har massor med positiva effekter på kvinnor och män, kvinnor får mindre problem före och efter övergångsåldern och män får mindre prostataproblem, nackdelen är.. tja, kolla hur manliga asiatiska killar är(även om dom inte får prostatacancer), det finns även en orsak till deras intresse för renhorn och andra prestationshöjande medel, bristande "lust" eller förmåga, många av dessa saker kan lätt härledas till en hög ösrogennivå och en låg testosteronnivå, det är väl idag kanska säkerställt att det hör väl ihop med kostvalet..
 
mn bör veta att soja innehåller isoflavoner, ämnen med östrogenliknande egenskaper. Dessa växtröstrogener funkar väl ihop med cellerna i kroppen på människor eftersom dom besätter samma receptorer.. det har massor med positiva effekter på kvinnor och män, kvinnor får mindre problem före och efter övergångsåldern och män får mindre prostataproblem, nackdelen är.. tja, kolla hur manliga asiatiska killar är(även om dom inte får prostatacancer), det finns även en orsak till deras intresse för renhorn och andra prestationshöjande medel, bristande "lust" eller förmåga, många av dessa saker kan lätt härledas till en hög ösrogennivå och en låg testosteronnivå, det är väl idag kanska säkerställt att det hör väl ihop med kostvalet..

Selektivt större bröstmuskler?
 
Hej!

Själv är jag inte för kosttillskott t.ex. protoin kreatin m.m. men för muskelmass ökning har hört att sojamjöl som innehåller mängder protoin ska vara bra stämmer det? (hade sojamjöl i musslin ett tag men vet inte om det gav någon effekt) är det skillnad mellan protoin och protoin om ni förstår vad jag menar :p

Är det någon som själv testat sojamjöl?

Tack!

/brottarn!

Proteiner består av aminosyror vilket det finns 20 stycken av. Dessa är byggstenar till alla proteiner. Hälften av dessa är så kallade essentilla aminosyror dvs vi kan inte själv tillverka dem i kroppen utan de måste tillföras genom kosten.

/mattias
 
Sojamjöl innehåller mycket protein - det är därför det är så populärt bland veganer och vegetarianer, men även som tillsatts i t ex köttbullar.

//Hallgerd
 
dom kan inte heller söka upp mig och ge mig en regäl omgång för att jag är elak.. närningsbristen gör att dom varken klarar av själva uppletande processen och framförallt inte "omgångs" processen eftersom dom är för svaga...

... veganer kanske inte tycker om att slå några djur... ;-)

//Hallgerd
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.