• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aconcagua 2002

Är Du sugen på att klättra Aconcagua plus några andra toppar i Chile/Argentina i januari 2002? Söker framför allt Dig/Er som har höghöjdsvana och är villiga att satsa på en något svårare tur. Den planerade rutten är Southeast Ridge eller East Glacier Route men detta kan komma att ändras beroende på väder eller andra rådande omständigheter på berget. Vi planerar att vara borta ca. 6 veckor och ytterligare 2 "stora" berg finns inplanerade.

Intresserad? Maila i så fall till:
Anders - paolsson@hotmail.com eller
Henrik - henkeistanton@hotmail.com
 
Siktar på samma mål...

Jag, och förhoppningsvis några av mina polare, siktar också på att bestiga Aconcagua dec-jan 2001. Problemet just nu är att det är svårt att få loss mina klätterkompisar, det är ju en del faktorer som tid, pengar, tjuriga flickvänner :) och motivation som måste stämma...

Vad det gäller ledval så tittar jag/vi också på alternativ till "normal leden" då den tycks vara ganska nerskräpad och vältrafikerad.

Hursomhelst, ett tidigare projekt som är mer stabilt är en bestigning av Elbrus i juni, som det ser ut nu blir vi 5-6 stycken som åker. Efter det får vi se hur många i gänget som har möjlighet att försöka på Aconcagua också.

Hör gärna av er om hur det går med planering och annat!

Mvh Christian, christian@appium.com
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.