Salewa och Eb i sverige

Kolla jag såg detta! har beställt skor från Eb och sele mm från salewa, bra priser håller de oxå och kvalitén är inte att tala om mums!!

[länk borttagen av forumvärd]
 
Senast redigerad av en moderator:
Vill bara varna för salewas klätterutrustning, de har haft mycket stora problem med säkerheten, särskillt när det gäller deras karbiner. De köper in billig östeuropeisk utrustning och sätter sin stämpel på den innan de säljer vidare. (behöver inte vara dålig för att den är tillverkad i öst europa...)

salewa är ett gammalt märke som haft ett relativt gott ryckte men som tyvärr inte på topp längre.

EB är däremot bra, förutsatt att de passar ens fot;)
//Felix
 
Kan val bara hålla med om att Salewas kabbar kan vara lite konstiga. Kompissen fick polera gängorna med smärgelduk för att de skulle funka. Det är ju mycket otrevligt om en kabbe låser sig och man inte lyckas få upp den...

Jag lägger hellre 30 kr mer på en bra kabbe som har god finish. Den använder man så mycket mer så att den i slutändan blir billigare än de andra som bara används när de finare tagit slut.

Har 3 st skitkabbar, 2 från Camp och en från CT och de använder jag nästan aldrig. Den från CT var ett riktigt bottennapp...

Tyvärr så uppfattade jag Salewa ligga också ligga i de lägre divisionerna. Men de har kanske fått ordning på sin process...


Edit: Man blir ju lite imponerad över att en nyregistrerad medlem lyckas göra reklam för ett och samma företag 3 ggr inom 4 minuter. http://www.utsidan.se/cldoc/rules.htm
 
Har tre+tre skruvisar från Salewa och de är hur bra som helst tycker jag. (Har diverse karbiner från t ex BD, Petzl mm att jämföra med.)

Men däremot misstänker jag att förtäckt reklam på detta forum, som är så uppenbar som i det här fallet är rätt dålig reklam.
 
håller med

Hm jo jag vet att jag ev drog i överkant när det gäller regler...
Men som ny klättrare och villig att komma igång så, ville jag visa och få ev åsikter ang märket, har hört massor av olika saker. Dock aldrig and deras karbiner... det måste man kolla upp verkligen...
tackar så mkt för era åsikter iaf

Kan val bara hålla med om att Salewas kabbar kan vara lite konstiga. Kompissen fick polera gängorna med smärgelduk för att de skulle funka. Det är ju mycket otrevligt om en kabbe låser sig och man inte lyckas få upp den...

Jag lägger hellre 30 kr mer på en bra kabbe som har god finish. Den använder man så mycket mer så att den i slutändan blir billigare än de andra som bara används när de finare tagit slut.

Har 3 st skitkabbar, 2 från Camp och en från CT och de använder jag nästan aldrig. Den från CT var ett riktigt bottennapp...

Tyvärr så uppfattade jag Salewa ligga också ligga i de lägre divisionerna. Men de har kanske fått ordning på sin process...


Edit: Man blir ju lite imponerad över att en nyregistrerad medlem lyckas göra reklam för ett och samma företag 3 ggr inom 4 minuter. http://www.utsidan.se/cldoc/rules.htm
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.