Gissa position

Ojdå, jag trodde det var kraftledningen jag såg i bilden, men ser nu att det är brons egna linor! Jag gissar att bron är byggd enbart för tillsyn av ledningen. Här passerade jag så sent som i höstas.

Här ser vi en väl rösad led men av markslitaget att döma tycks (nästan) ingen gå här. Var är vi?
 

Bilagor

  • Foto0311.jpg
    Foto0311.jpg
    62.6 KB · Visningar: 320
Jag tog den här bilden dagen efter bilden på bron - mot Kroarmehkie ungefär mittemellan Atoklimpen och Arevattnet. Tycker mig se vissa likheter :cool:
 

Bilagor

  • khghgfdtfkhjgj.jpg
    khghgfdtfkhjgj.jpg
    45.7 KB · Visningar: 295
Skoj att se, det är ju samma rösen! Lite annat ljus och förmodligen tidigt på sommaren. Det här är en underutnyttjad resurs för oss vandrare, tycker jag.

Ny bild igen!
 
Jag gick sträckan för bara några veckor sedan, så vyerna sitter fortfarande ganska färskt i minnet. De enda jag träffade uppe på fjället på en och en halv vecka var årets första blå-bandare på väg norrut. Annars får man vara rätt mycket ifred i de här trakterna.

Här kommer en bro-bild till:
 

Bilagor

  • vgfjghfjkjkhg.jpg
    vgfjghfjkjkhg.jpg
    73.8 KB · Visningar: 253
Kunde var norra Jämtland då. I södra Borgafjällen väst sjön Saxaborga finns ett par broar som kan stämma med min gissning av höjden med lågväxande björkskog.

Thure
 
Kunde var norra Jämtland då. I södra Borgafjällen väst sjön Saxaborga finns ett par broar som kan stämma med min gissning av höjden med lågväxande björkskog.

Thure

Det närmar sig, men inte riktigt framme än.

Berggrunden är lite speciell i området, vilket återspeglas i närmaste fjällets namn!
 

Bilagor

  • uyhgffdgjh.jpg
    uyhgffdgjh.jpg
    88.5 KB · Visningar: 232
Jag gick sträckan för bara några veckor sedan, så vyerna sitter fortfarande ganska färskt i minnet. De enda jag träffade uppe på fjället på en och en halv vecka var årets första blå-bandare på väg norrut. Annars får man vara rätt mycket ifred i de här trakterna.

Här kommer en bro-bild till:
Övre mysklan tänker jag på.
 
Då går jag vidare och gissar på Ullersjöbäcken Ullersjön och Rödfjället. Dessa ligger strax öster om Stor-Blåsjön.

Menar du förresten gröna-bandare eller är det folk från Stora Blåsjön?

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.