Kungsledsrekord?

Finns det någon här som känner till ett rekord på Kungsleden, Abisko-Hemavan, utan stugor och depåer?
Sommar och eller vinter?
Har för mig att jag tidigare läst någonstans om detta, hoppas någon har bättre koll!?
//Staffan
 
Jag har sett att rekordet har varit 7 dygn 23 tim 45 min Abisko-Hemavan, men det var ett tag sedan kan vara snabbare nu. Det står i Guinnies rekordbok.
Jag tror att det var på sommaren vintertid med skarföre hela vägen borde det gå att åka på 2-3 dagar. Lycka till med rekordförsöket!
/Thomas
 
Men Tjena 2-3 dagar

ThomasP; sa:
Jag har sett att rekordet har varit 7 dygn 23 tim 45 min Abisko-Hemavan, men det var ett tag sedan kan vara snabbare nu. Det står i Guinnies rekordbok.
Jag tror att det var på sommaren vintertid med skarföre hela vägen borde det gå att åka på 2-3 dagar. Lycka till med rekordförsöket!
/Thomas

Ursäkta men menar du att man kan åka 1,5 till 2 vasalopp om dagen i fjällterräng, iofs finns det ju folk som har käkat en cessna en fiat en kundvagn några datorer.....

Per
 
KUL!

Har personligen funderat på att ta mig denna sträcka under sommaren eller varför inte vintern? Har iofs inte tänkt göra ett Världsrekord.... Men i alla fall. Det roligaste vore helt klart att ta sig sträckan helt på egan hand, utan att bo i stugor eller köpa någon mat på vägen. Helt rent alltså...


/m
 
Yes

Abisko-Hemavan på 2-3 dygn! Först låter det helt absurt, men sen börjar ju hornen växa ut.
Med bra skidföre hela vägen borde det vara klart genomförbart.
/Thomas J
 
Abisko-Keb

Hur är det med sträckan Abisko-Kebnekaise, vad är det för tid som gäller där? Jag är syftar då främst på tider gjorda sommartid.
 
Riksgränsen-Kebnekaise

Under en multisporttävling (www.actsport.nu) i somras sprang lagen en delsträcka från Riksgränsen-Kebnekaise fjällstation (via sydtoppen). Snabbast var finska Karhukopio på ganska precis 15 timmar om jag inte minns fel.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.