nya inlägg sen senaste besöket

I den gamla versionen såg man tydligt var (vilka forum och vilka trådar) eventuella några nya inlägg har kommit sedan senaste besöket. Denna info ser jag inte längre.:( Går detta att fixa.
/Niklas
 

talthoff

Forumvärd
Om du tittar c:a 5 cm upp på skärmen, i forummenyn så ser du ett alternativ som heter "Nya inlägg"

-Thomas
 
En funktion som jag tidigare önskat är en förfining av "Nya inlägg". Funktionen finns bl.a. i följande forum: www.varmepumpsforum.com/
När man klickat på "Nya inlägg" och fått upp listan på trådar med nya inlägg så finns det vid trådens rubrik en ikon"NYTT". Klickar man på den så kommer man direkt till det första inlägget som tillkommit sedan jag senast var inne och läste i tråden.
Det är en funktion som jag tycker är suverän, fr.a. när man läser långa långa trådar och kanske varit borta från forumet några dagar.

/ Bertil
 
Ett intressant komplement men...

Om du tittar c:a 5 cm upp på skärmen, i forummenyn så ser du ett alternativ som heter "Nya inlägg"

-Thomas

... jag hade gärna sett att den gamla varianten också hade varit kvar, där man direkt såg vilka forum som har nya inlägg. Då kunde man lätt kolla om det fanns nya inlägg i de forum som råkar intressera just mig (vilket är långt från alla forum som gör).

Alltså återinför den gamla ordningen, men ha gärna fliken "Nya inlägg" kvar!
/Niklas
 
Om du tittar c:a 5 cm upp på skärmen, i forummenyn så ser du ett alternativ som heter "Nya inlägg"

-Thomas

Jag ser två möjligheter "Sök nya inlägg" och "Lista nya inlägg" men inte den du beskriver. Och jag förstår inte skillnaden med att lista eller söka nya....

Tittar jag nu på Sök nya inlägg får jag upp endast 7 st och det äldsta är bara en timme gammalt. Tar jag Lista nya inlägg istället får jag upp en gedigen lista på 50 inlägg. Men hur gör jag om jag vill lista nästa 50? Enda möjligheten jag ser är att öka listan till 100 inlägg iställe för 50, men det verkar ju himla opraktiskt sätt att bläddra sig fram bland inläggen...

/Kalle
 

talthoff

Forumvärd
"Sök nya inlägg" listar dom inläggen som är nya sen du sist var inne i forumet.
"Lista nya inlägg" listar dom 50 senaste inläggen.

Vill man se 100 istället är det bara att ändra till 100 i rutan bredvid "Visa"-knappen

-Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.