Gissa position

Då passar jag på med en bild på en fantastisk ravin. Vilken dal är det som avslutas så här dramatiskt?
 

Bilagor

  • hgfjgfkmnbvmgf.jpg
    hgfjgfkmnbvmgf.jpg
    52.4 KB · Visningar: 516
Onekligen ett långskott då få besöker den, men det påminner om Trolldalen i västra Padjelanta....

/ Stefan

Ja, du är en av de få utsidingar som jag vet har varit där och gissningen är också helt riktig.

Efter att i många år velat gå dit så passade jag på nu mitt under sommarens högtryck. Jag gick in i Rago norrifrån, tittade in i Trolldalen och fortsatte söderut förbi Ragohytta och ut ur nationalparken över kammen vid Litlrago. Helt fantastisk tur, men jag skulle inte vilja göra den i dåligt väder...
 
Vilket vägval?

Kul att gissningen gick hem....får gräva fram någon bild hemmavid ikväll...

Kom norrifrån säger du. Gick du i passet mellan Gaulis och Guovddelistjåhkkå ner till Trolldalen, eller lite längre västerut? '

/ Stefan
 
Kom norrifrån säger du. Gick du i passet mellan Gaulis och Guovddelistjåhkkå ner till Trolldalen, eller lite längre västerut?

Längre västerut över västryggen från Gaulis vid den lilla sjön på ~880m som ligger uppe på åsen. Relativt lättvandrat ur Rago-perspektiv, men ändå naturligtvis en hel del kryssande mellan småstup. Jag höll mig uppe i backen på norrsidan om dalen både in och ut från svenska sidan och undvek då den besvärliga blockterrängen nere i dalen som du beskrev i höstas.
 
Suck....

Verkar vara helt hopplöst för mig att komma ihåg att sätta mig vid datorn när jag kommer hem och nu ska jag iväg, så jag lämnar fältet öppet för någon annan att hålla tråden levande.

/ Stefan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.