frilansare söker en adrenalinjägare

  • Trådstartare rikardlann@hotmail.com (Rikard)
  • Start datum

rikardlann@hotmail.com (Rikard)

Gäst
Hej! Jag är en frilansande journalist som håller på att skriva om risksporter och jag söker någon som håller på med sin riskfyllda sport på hög nivå och gör det till stor del pga själva adrenalinkicken som riskerna utgör. Snälla ni,tipsa mig om någon i Stockholmsområdet som matchar in
på detta.
 
uj uj uj...

Jag tror att du fått det här med risksporter lite om bakfoten Rikard.

Adrenalinkicken man får beror inte på att man utsätter sig för extrema, oövervägda risker. Om man gjorde det vore man dum. Ta en sport som fallskärmshoppning t.ex. Riskerna i den sporten är inte större än de man utsätter sig för i bilen på vägen till flygfältet.

Kicken man får beror nog på att man sätter sig i situationer som är så abnorma jämfört med alldagliga situationer att man upplever dem som väldigt starka. Riskerna är hela tiden kontrollerade.

Jag tycker att det är synd att man alltid fokuserar på riskerna i dessa sporter, fallskärmshoppning, skärm/hängflyg mm. Man borde i stället lyfta fram de fina upplevelser de ger i stället för att måla upp skräckbilder och hylla våghalsarna. Det förstör för oss seriösa utövare..

Gör ett reportage om hängflyg vintertid i Åre i stället! Ack va fina bilder det skulle bli!!

Rätta mig om jag har fel.
Ove Norberg, Göteborg
 
risky business...

apropå risker och extrema idrotter.
Inte kastar man sig nerför Åres downhillbana med
målsättningen "hoppas jag kraschar och dör" eller
liknande. Risker finns överallt. Det är ta mig fan farligare att ta sig till jobbet per cykel än att ge gärnet ute i storskogarna och pisterna.
Varje dag är någon biljävel farligt nära att riva ner en på gatan.
Adrenalinkickar får man inte enbart när man söker det extrema - det extrema kan dyka upp var som helst i vilken situation som helst.
De som sysslar uteslutande med extrema idrotter är väl medvetna om alla risker och räknar med det oväntade hela tiden och är bereddda.
Kickar kan man få av betydligt enklare anledningar..
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.