Sax istället för kniv

Hej på er!

Är det någon som vet var man kan köpa en vettig sax så man slipper kånka runt på en kniv när man dyker??

Ha det!!
//
Emil
 
Ok försöker igen. Jag tänkte mig att en sax kunde vara vettigt istället för en kniv när man dyker.(det är enklare att klippa av en lina än att skära av den)
 
Sax ær bra. Ambulansen har en sax som ær tubbig i fram och som faktiskt,till och med kan klippa plåt (de gamla tioøringarna). En sådan sax i ett litetb cordurafodral på axelremmen skulle alla dykare ha. Den ær i och før sig lite svår att dræpa med om du skall ta någon fisk. Dock ær den utmærkt att klippa linor och liknande med.
 
sax...

Jag vet inte om den räcker till, men Gardena har en sax av rostfritt som är rätt kraftig, klipper tunn plåt och ståltråd. Köps i en trädgårds-utrustnings-butik nära dig.

/Borka
 
Gardena

Gardena har flera saxar/trädgårdsaxar/sekatörer

Man måste ju berömma dem för deras fantasifulla namngivning!

Schnipp-Schnapp Allsax
370.gif


Trädgårdssax 170
348.gif
 
Nu börjar det likna nått det här!!!

Gardena 170 kanske kan passa.Men den saxen jag hadde tänkt mig är en sån som är böjd.. Några förslag?
 
Jag tycker att en sax verkar smartare att ha än en kniv, men man tappar nog lite machopoäng om man inte har en bautakniv.

Mares har en sax med cordura fodral. Själva saxen är tillverkad av Fiskars.
Den kostar ca 250kr.

mares-14-0070.jpg
 
sax och kniv i ett

Jag har en dykkniv med sax "inuti handtaget". Handtaget hålls ihopa av en ståltrådsbygel och öppanr man denna så fälls det ut en sax. Minns itne vilket märke det är på den men den är köpt i en dykbutik så det är nog ett vanligt dykmärke, typ mares, scubapro eller liknande.

Har inte behövt klipap med den under vatten men provat på land och den funkar bra. Mycket siliconspray och noggran torkning har gjort att den (ännu?) inte har rostat. Vet inte hur den sett ut utan spray.

/Patrik
 
Fiskars saxen ser ju riktigt bra och Fiskars borgar för bra kvalitet!! Är det inte Macho att ha en stor sax?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.